بهروز بقایی در گفت و گو با برنا:

وزارت ورزش و جوانان کاستی‌های گذشته را جبران کند

۱۳۹۲/۰۷/۲۶ - ۱۵:۲۶:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۲۴۵
وزارت ورزش و جوانان کاستی‌های گذشته را جبران کند
بهروز بقایی گفت: وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به مقوله ورزش فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و کاستی‌های گذشته را جبران کنند.

بهروز بقایی در سال ۱۳۳۲ در محله عشرت‌آباد تهران به دنیا آمد. دوران دبستان و دبیرستان را در رودسر، هرزویل و رشت گذراند. پس از دریافت دیپلم برای تحصیل در رشته بازیگری و كارگردانی تئاتر در دانشكده هنرهای دراماتیك به تهران رفت. او پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد.

بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش لبخند با شکوه آقای گیل در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی تاریخ سازان (هادی صابری) فعالیت سینمایی خود را نیز آغار کرد. بقایی همچنین دانش آموخته بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر در سال ۱۳۵۷ و همسر سابق پرستو گلستانی (بازیگر) است.

بقایی در مجموعه‌های ماندگار و خاطره انگیزی همچون «همسران» به كارگردانی (مسعود رسام و بیژن بیرنگ)، «قطار ابدی» به كارگردانی (رضا عطاران)، «بزرگ مرد كوچك» به كارگردانی (مسعود رسام) و سریال «به كجا چنین شتابان» به كارگردانی (ابوالقاسم طالبی) ایفای نقش كرده است.

با توجه به تجربه‌های این بازیگر توانمند با او به گفت‌و‌گو پرداختیم.

با توجه به اینکه شما در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت دارید به نظر شما ساخت سریال‌ها و فلیم‌های تلویزیونی با رویکرد ورزشی تا چه میزان در جلب و جذب جوانان به امر ورزش موثر است؟

با توجه به اینکه هیچ کاری به درستی انجام نگرفته است در زمینه ساخت سریال ورزشی نیز کارهای مطلوبی انجام نشده در حالی‌که نیاز اساسی و اصلی جوانان در کشور نگرش مدیران و مسئولان به ورزش است.

الگوسازی در امر پذیرش و باور نقش مهم و موثری دارد و هنوز هیچ کس کار مطلوبی انجام نداده است.

آیا تاکنون در عرصه سینما و تلویزیون کارهای موثر و مطلوبی در زمینه گرایش و تشویق جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان به سمت ورزش صورت گرفته است؟

الگوهایی که وجود دارد برای مخاطبان قابل باور نیستند، متاسفانه الگوهای دیگری پدیدار شده که قابل باورپذیرتر هستند.

در زمینه ساخت سریال با رویکرد و محتوای ورزشی تاکنون موفق نبوده‌ایم و کار مفید و موثری در این راستا انجام نگرفته است.

آیا برای ساخت سریال ورزشی از جمله فوتبال از خود بازیکنان ورزشی و فوتبال برای تاثیر آن استفاده شود نتیجه موثرتر و مطلوب‌تری دارند؟

در کارها باید برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و با مدیریت و دقت پیشرفت حاصل شود. در ساخت فیلم‌های ورزشی نباید با شایعات اکتفا شود. نگاه‌ها باید تغییر کند اگر راه حل اساسی مشخص شود موفق‌تر خواهیم بود.

گرایش جوانان به سوی ورزش تا چه میزان می‌تواند در سلامتی روح و جسم آن‌ها موثر باشد؟ آیا ورزش می‌تواند مانع بروز آسیب‌های اجتماعی برای جوانان شود؟

ورزش موجب سلامتی روح و جسم در جوانان می‌شود و آنان را از گرایش به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد. 90 درصد مشکلات میانسالی و کهنسالی بر اثر عدم ورزش و تحرک در دوران جوانی و نوجوانی است.

ورزش برای همه گروه‌های سنی لازم و ضروری است چرا که در سلامتی روح و جسم نقش مهم و موثری دارد و موجب نشاط و شادابی در افراد جامعه می‌شود. بر همین اساس مسئولان مربوط به این امر باید نسبت به ورزش توجه ویژه و خاصی داشته باشند.

وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به مقوله ورزش فعالیت خود را گسترده تر کرده و کاستی های گذشته را جبران کنند.

زهرا آخوندی


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز