فرانسوا اولاند در سفر به تل‌آویو:

تمام تلاش خود را برای امنیت اسرائیل به کار می‌گیریم

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۰۲:۵۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۸۵۳۰
تمام تلاش خود را برای امنیت اسرائیل به کار می‌گیریم
رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به تل‌آویو به مقامات اسرائیلی اطمینان داد که فرانسه به مخالفت با کاهش تحریم‌های ایران ادامه داده و در جهت امنیت اسرائیل تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به تل‌آویو به مقامات اسرائیلی اطمینان داد که فرانسه به مخالفت با کاهش تحریم‌های ایران ادامه داده و در جهت امنیت اسرائیل تلاش خواهد کرد.

اولاند روز یکشنبه برای سفری سه روزه که بر موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران در آستانه گفت‌وگوهای ژنو متمرکز خواهد بود وارد اراضی اشغالی فلسطین شد و مورد استقبال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «شیمون پرز» رییس رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

وی در بدو ورود به اسرائیل در جمع خبرنگاران در فرودگاه تل آویو، درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: فرانسه گسترش تسلیحات هسته‌ای به خصوص در ایران را خطری بزرگ می‌داند و ما تا زمانی که ما مطئن نشویم ایران درصدد ساخت سلاح هسته‌ای نیست، تحریم‌ها علیه آن را کاهش نخواهیم داد.

اولاند مدعی شد: تسلیحات هسته‌ای در ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و تمامی جهان است و من می‌خواهم تأکید کنم که ما تمام تلاش خود را برای صلح و امنیت اسرائیل به کار می‌گیریم.

رییس‌جمهور فرانسه به زبان عبری اسرائیل را یک دموکراسی قدرتمند توصیف کرد که باید به خود افتخار کند، و افزود: فرانسه موضع اسرائیل درباره ایران را جدی تلقی می‌کند و شکافی در این مورد بین ما وجود ندارد.

شیمون پرز نیز در پاسخ به اظهارات اولاند مدعی شد: ما موضع قاطعانه شما را در جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات کشتار جمعی شدیداً تحسین می‌کنیم.

همچنین نتانیاهو که در روزهای اخیر بارها به شش قدرت بزرگ جهان نسبت به یک توافق هسته‌ای «بد و خطرناک» با ایران هشدار داده، از فرانسه خواسته است که از موضع خود در قبال ایران در گفت‌وگوهای آتی که قرار است چهارشنبه آینده آغاز شود عقب‌نشینی نکرده و تسلیم ایران نشود. وی روز چهارشنبه مدعی شد که چنین «توافق بدی» ممکن است ماشه جنگ را بچکاند.

قرار است نتانیاهو روز چهارشنبه پس از سفر سه روزه اولاند به سرزمین های اشغالی، برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به مسکو سفر کند. جان کری نیز روز جمعه برای گفت‌وگو درباره مذاکرات ژنو به تل‌آویو سفر خواهد کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز