طی روز‌های ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار می‌شود

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۸۵
کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار می‌شود
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیست‌و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را از 30 بهمن تا 2 اسفند (19 تا 21 فوریه) در تهران برگزار می‌کند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، 24 ‌کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع "راهکارهای اندیشه‌ای و کاربردی تحقق تقریب مذاهب اسلامی" در تهران برپا می‌شود که در آن جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از 65 کشور جهان حضور دارند.

در این کنفرانس متفکران و اندیشمندانی از کشورهای آلمان، روسیه، اندونزی، عراق، لبنان، عربستان، تایلند، الجزایر، یونان، آمریکا، استرالیا، دانمارک، عمان، قطر، کویت، مصر و دیگر کشورها حضور دارند.
 
در بیست و‌چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، مقالاتی با موضوعات "راهکارهای اندیشه‌ای و کاربردی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی" ارائه می‌شود.

همچنین اشاعه منطق گفت‌وگوی بین مسلمانان با معیارهای قرآنی، تحکیم مبانی و ارزش‌های تقریب در مطالعات و بررسی‌های مختلف، آگاه سازی نخبگان و توده‌های مردم در ایجاد فرهنگ تقریب و اشاعه روحیه الفت و برادری میان قشرهای امت، کنترل روند صدور فتوا و اختصاص آن به مجتهدین بزرگ، اهتمام به روند اجتهاد گروهی، تشویق تأسیس نهادها و مؤسسات تقریبی و وحدت طلب در همه ابعاد تبلیغی، اجتماعی و تربیتی در همه جا و کوشش‌های مشترک و پیگیر در جهت اتخاذ مواضع یگانه در برابر مسایل سرنوشت‌سازی چون: اجرای شریعت اسلامی، رویارویی با چالش‌های بزرگ و مقدم دانستن مصلحت ومنافع عمومی‌بر مصلحت‌های خاص از دیگر موضوعات مورد بحث اندیشمندان شرکت‌کننده در این کنفرانس بین‌المللی است.
نظر شما