مذاکرات سازش در بن بست

هشدار جان کری به مقامات اسرائیلی

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۳:۳۰:۲۴
کد خبر: ۱۶۲۹۱۳
هشدار جان کری به مقامات اسرائیلی
رونـد مذاکـرات سـازش در خاورمیانه با بروز درگیری لفظی میان امریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به بن‌بست تازه‌ای رسید.

 

رونـد مذاکـرات سـازش در خاورمیانه با بروز درگیری لفظی میان امریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به بن‌بست تازه‌ای رسید.

بــه گــزارش سرویس بین الملل خبرگــــزاری برنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ضمن رد هشدارهای جان کری، وزیرخارجه امریکا مبنی بر این که جامعه بین‌الملل در صورت شکست مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین، تل‌آویو را تحریم می‌کند، گفت: هرگونه تلاش برای تحریم اسرائیل غیراخلاقی و غیرمنصفانه است و به نتیجه نمی‌رسد.

جان کری در اظهارات خود در کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار داد شکست مذاکرات اسرائیل و فلسطین موجب می‌شود جامعه بین‌الملل رژیم صهیونیستی را تحریم کند و این رژیم نیز مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: کری سابقه پرافتخاری در سه دهه حمایت استوار از امنیت و رفاه اسرائیل داشته که شامل مخالفت بی‌حاشیه با تحریم‌های اسرائیل بوده است. در همین حال رادیو رژیم صهیونیستی فاش کرد: جان کری، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرده در صورت عدم موافقت با طرح پیشنهادی واشنگتن، به سرنوشت یاسرعرفات دچار خواهد شد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان نیز جدال لفظی دیگری داشتند. تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره کننده ارشد این رژیم در روند صلح در همایشی که پیرامون سازش در خاورمیانه در چارچوب کنفرانس امنیتی مونیخ برگزارشد، اظهارکرد: کرانه باختری «یهودا و شومرون» است و فلسطینی‌ها دیگر نباید یافا و حیفا را به نام‌های عربی‌شان بنامند و دیگر آوارگان فلسطینی رؤیای بازگشت به فلسطین را درسر نپرورانند. صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند سازش پاسخ این مقام اسرائیلی را داد و گفت: اسرائیل سه هزار تانک و دو هزار جنگنده و سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارد و از حمایت کامل کنگره و سنای امریکا برخوردار است.

وی افزود: کلمه امنیت در قاموس اسرائیل با هدف توجیه کردن نظام آپارتاید در کرانه باختری است.

نظر شما