چه طور تصمیم بگیریم که کجا درس بخوانیم؟

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۸:۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۶۹۸۴۴
چه طور تصمیم بگیریم که کجا درس بخوانیم؟
قبل از اقدام کردن برای پذیرش دانشگاهی، باید هزینه‎‌های زندگی در آنجا را محاسبه کنید. در بعضی کشورها تسهیلات زیادی به دانشجویان تعلق می‌گیرد

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور دیگری بروید، تصمیم گیری در مورد انتخاب کشور مقصد اولین قدم است. اما چه طور باید این تصمیم را گرفت؟ آیا انتخاب یک دانشگاه ایده‌آل و فرستادن مدارک برای آنجا کافی است؟ پیشنهادهای زیر کمک می‌کند در این باره بهتر تصمیم گیری کنید.
دنبال کشورهایی با اعتبار دانشگاهی جهانی بگردید: کشوری که بار سفر می‌بندید تا به آن برسید، باید ارزش این همه دردسر را داشته باشد. دانشگاههای این کشور باید اعتبار جهانی داشته باشند و تحصیل در آنها مزیتی نسبت به تحصیل در دانشگاه‌های داخلی داشته باشد. باید آینده را هم ببینید و در نظر داشته باشید که کارفرمایان به مدرکه شما به چشم مدرکی معتبر و جهانی نگاه کنند.
فرهنگ و سبک زندگی را در نظر بگیرید: هر کشوری فرهنگ و سبک زندگی خود را دارد. وقتی وارد کشور دیگری می‌شوید در بعضی از جنبه‌های زندگی تلاش می‌کنید فرهنگ خود را حفظ کنید، اما در بعضی جنبه‌ها ناچارید با مردم آن کشور همنوا شوید. این موضوع حتی شامل درجه حرارت، اندازه شهر و زبان می‌شود. اگر بدون آمادگی با اینها رو به رو شوید ممکن است قدرت تطبیق پیدا کردن با آنها را نداشته باشید.
هزینه‌ها و تسهیلات دانشجویی را تخمین بزنید: در کشور مقصد ممکن است هزینه‌های زندگی بیش از آن چیزی باشد که در کشور خود تجربه می‌کنید. بنابراین قبل از اقدام کردن برای پذیرش دانشگاهی، باید هزینه‎‌های زندگی در آنجا را محاسبه کنید و ببینید دخل و خرجتان می‌خواند یا نه! در بعضی کشورها تسهیلات زیادی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. البته این تسهیلات معمولا برای دانشجویان داخلی و خارجی متفاوت است. ممکن است کشوری از لحاظ کاهش هزینه‌های زندگی دانشجویی برای شما مناسب‌تر باشد. هر چند دانشگاه‌هایش به اندازه دانشگاههای کشوری دیگر مشهور نباشند.
شرایط اشتغال بعد از تحصیل را بررسی کنید: اگر به مهاجرت و ماندن در کشور مقصد بعد از پایان تحصیل‌تان فکر می‌کنید، باید شرایط اشتغال آن کشور برای خارجی‌ها را در نظر بگیرید. در بعضی کشورها مهاجرپذیری باعث می‌شود شرایط بهتری برای باقی ماندن بعد از اتمام تحصیلات فراهم باشد. حتی در مورد اشتغال همزمان با تحصیل، در بعضی کشورها قوانین ممنوعیت وجود دارد و دانشجویان خارجی حق کار کردن ندارند. اگر برای تامین هزینه‌های تحصیل نیاز به کار کردن دارید، باید این قوانین را در نظر بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز