همایون قنواتی انتخاب اهواز را به عنوان پایتخت کتاب ایران تبریک گفت

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۴:۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۶۴۸۱۸
همایون قنواتی انتخاب اهواز را به عنوان پایتخت کتاب ایران تبریک گفت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی پیامی به مناسبت انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران این موفقیت را به مردم و دوست داران کتاب تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا متن این پیام به این شرح است: «فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ما از ریشه‌های قوی و پایداری برخوردار است.

در همین فرهنگ مقدس است که خداوند یگانه به قلم سوگند یاد می‌کند. در کشوری زندگی می‌کنیم که دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه رشد و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و می‌فرماید: " جای کتاب را هیچ چیز پر نمی‌کند.
 
کتاب را باید ترویج داد. مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و کتاب باید وارد زندگی مردم شود." فرهنگ و به خصوص کتاب بخشی از هویت پایدار هر جامعه را می‌‌سازد و خیر و برکت آن نه تنها انسان امروزی بلکه آیندگان را نیز شامل می‌شود. کتاب باید به عنوان یک کالای فرهنگی به مردم معرفی و در اختیار آن‌ها قرار گیرد و زمانی این اتفاق می‌افتد که تقاضای زیادی برای کتاب فراهم کنیم. هر قدر در حوزه فرهنگ هزینه کنیم و متولیان و دست‌اندرکاران این حوزه را را ارج نهیم می‌توانیم بخش بسیاری از آسیب‌های حوزه اجتماعی و حوزه‌های دیگر را کنترل کنیم.
 
با افزایش توان فرهنگی و توجه به هویت فرهنگی مردم که ریشه‌های بسیار عمیقی در هویت دینی، ملی و انقلابی ما دارد مقابله با هجمه‌های دشمنان را امکان‌پذیر می‌کند. در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ادبی در همه حوزه‌ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت. هدف اصلی ما در این طرح‌‌ها توجه به کودکان، نوجوانان و زنان بود و سعی کردیم از تمام ویژگی‌های شهر اهواز در طرح‌ها استفاده کنیم.
 
اهواز شهر دفاع مقدس، مقاومت، نخل، کارون، تنوع فرهنگی، نفت و فوتبال است و ما توانسته‌ایم تمام این نمادها را در طرح‌‌های کتابخوانی خود جای دهیم. خوشبختانه حضور قومیت‌های مختلف در شهر اهواز و همچنین شاعران و نویسندگان بزرگی که از دل این اقوام برخاسته و سبک ادبی جنوب را تشکیل داده‌اند برای این استان تبدیل به یک فرصت بسیار خوب جهت ترویج و تشویق علاقه‌مندان و عامه مردم به کتاب و کتابخوانی شده است.

اکنون که اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است ضمن تبریک به همشهریان عزیز و گران قدر امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان بتوانیم گام‌های مستحکم‌تری در این زمینه برداریم و به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان کمک کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز