چگونه کچل می شوید؟

۱۳۹۰/۰۱/۲۷ - ۰۰:۲۸:۰۰
کد خبر: ۳۵۴۸۵
چگونه کچل می شوید؟
دكتر غیاثی درباره حفظ زیبایی پوست و پرهیز از خود درمانی در بروز عارضه‌هایی مانند آكنه اظهار كرد: داروهای پوستی مانند یك چاقوی دو لبه هستند و همان طور كه می‌توانند اثر...

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران عنوان كرد: طاسی سر، یك بیماری ژنتیكی ناشی از تاثیر زیاد هورمون‌ها روی پوست است كه با مراجعه به پزشك در مراحل اولیه ریزش مو، می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری كرد.

دكتر مریم غیاثی، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه عوامل محیطی در طاسی سر دخیل نیستند، افزود: افرادی كه مبتلا به این مشكل هستند دارای یك زمینه مستعد ژنتیكی‌ هستند.

وی در خصوص روش‌های درمانی این عارضه گفت: روش‌های موثری برای درمان وجود دارد كه می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری كند.

این متخصص پوست و مو استفاده از لیزر را در جلوگیری از طاسی و ریزش مو موثر دانست و اظهار كرد: درمان‌های مختلف دارویی و نیز برخی روشهای لیزیك در صورتی كه پروسه درمان زود شروع شود در جلوگیری از پیشرفت بیماری موثر هستند.

دكتر غیاثی درباره حفظ زیبایی پوست و پرهیز از خود درمانی در بروز عارضه‌هایی مانند آكنه اظهار كرد: داروهای پوستی مانند یك چاقوی دو لبه هستند و همان طور كه می‌توانند اثرگذار باشند اگر صحیح و به جا مورد مصرف قرار نگیرند آسیب زا می‌شوند و روند درمانی را كند و با مشكل مواجه می‌سازند. به عنوان مثال دیده می‌شود كه برخی افراد برای درمان آكنه و جوش‌های پوستی به صورت خودسرانه از لایه‌بردارها استفاده می‌كنند در حالی كه شاید استفاده از لایه بردار روش درمانی مناسبی برای آن فرد با توجه به علل ایجاد آكنه و نوع پوست وی نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: اگر مصرف خودسرانه یك دارو باعث ایجاد مشكل شود فرد نه تنها بهبود نیافته بلكه وضعیت به مراتب وخیم‌تری پیدا می‌كند، از لحاظ روانی نیز دچار صدمه می‌شود و در روحیه بیمار اثرات منفی خواهد گذاشت.

منبع: البرز

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز