نگاهی به رکوردهای گینس!

ترین شکلات‌ها!

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۷۷
ترین شکلات‌ها!
از شکلات 100 ساله‌ای که 687 دلار فروخته شد تا مجسمه غول پیکر شکلاتی!
باشگاه جوانی برنا/

شیرینی و شکلات گرچه باعث چاقی و افزایش چربی بدن می شود اما هیچ کسی نیست که بتواند از این خوراکی خوشمزه چشم بپوشد. همه شکلات می خورند و بعضی‌ها هم آنقدر به شکلات علاقه دارند که با آن رکورد می زنند.

گران‌ترین شکلات تخته ای که در یک حراجی به فروش رسید!
گرانترین شکلات تخته‌ای دنیا که در یک حراجی به فروش رسید، یک شکلات صد ساله است! کاپیتان روبرت اسکات وقتی برای یک سفر اکتشافی به قطب شمال رفته بود این شکلات را که 10 سانتیمتر طول دارد را بسته بندی کرده بود و درون یک پاکت سیگار گذاشته بود، این شکلات به قیمت 687 دلار توسط یک خریدار ناشناس در حراجی کریستی لندن در سال 2001 به فروش رفت.

بلندترین فواره شکلاتی دنیا!
بلندترین فواره شکلاتی جهان 8 متر ارتفاع دارد و توانایی این را دارد که 2 تن شکلات را در نرخ 120 لیتر در دقیقه جابه‌جا کند این فواره در آمریکا به نمایش درآمده است.

گران‌ترین شکلات دنیا!
گرانترین شکلات دنیا شکلاتی به نام Amedei Porcelana است. قیمت هر 450 گرم از این شکلات 90 دلار است. این شکلات همچنین رکورد دار اولین شکلات ساخته شده از دانه های شکلات خالص را دارد. این شکلات را یک شرکت ایتالیایی تولید می کند و تولید آنها فقط سالانه 20 هزار بسته است. این شرکت شکلات ها را از دانه های شکلات هایی که در ونزوئلا رشد می کند، تهیه می کند. هر بسته از این شکلات شماره شناسایی خاص خود را دارد.

بزرگ‌ترین خرگوش شکلاتی دنیا!

بزرگترین خرگوش شکلاتی دنیا 3010 کیلوگرم وزن دارد و رکورد آن در شهر سندتن واقع در آفریقای جنوبی در ماه مارس سال 2010 به ثبت رسید.

بزرگ‌ترین مجسمه شکلاتی!
بزرگترین مجسمه شکلاتی جهان وزنی برابر 4 هزار و 870 کیلوگرم دارد که طول آن 1.5 متر، ارتفاع آن 2.5 متر و عرض آن 1.2 متر است. این مجسمه توسط شخصی به نام میکرو دلا وچیا ساخته شده روز 3 آوریل سال 2010 در ایتالیا رونمایی شد.

بزرگ‌ترین فنجان هات‌چاکلت! 
بزرگترین فنجان هات چاکلت 2400 لیتر هات چاکلت را درون خود جای داد و رکورد آن در روز 14 نوامبر سال 2010 در مکزیکوسیتی به ثبت رسید.





***

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز