جوان و جاذبه های گردشگری/

«رینه» شهر چشمه‌های آب گرم،شقایق و شکوه دماوند

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۵:۳۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۶۳
«رینه» شهر چشمه‌های آب گرم،شقایق و شکوه دماوند
روستای شگفت انگیز رینه که البته در تقسیمات کشوری شهر نامیده شده اما مناسبات زندگی مردم در آن به روستا نزدیک تر است و در استان مازندران قرار دارد.
باشگاه جوانی برنا/ الهام عطائی

روستای شگفت انگیز رینه که البته در تقسیمات کشوری شهر نامیده شده اما مناسبات زندگی مردم در آن به روستا نزدیک تر است و در استان مازندران قرار دارد. رینه در بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است.

بعد از گذر از گردنه های جاده هراز، پشت سر گذاشتن امامزاده هاشم و شهر پلور، حدود ٣ کلیومتر بعد از آب اسک و بعد از رد کردن تابلو ( آمل ٧۵ کیلومتر) در سمت چپ جاده تهران - آمل تابلوی "رینه " را می توانید ببینید.



همان ابتدای مسیر ورود به رینه کوهی را می بینید که در دل آن سوراخ هایی دیده می شود.عده‌ا‌ی می گویند این کوه محل دفن مرده های اهالی رینه است، اما گوگل ارث چیز دیگری می گوید. گوگل ارث آن را «ـkafer keli»، روستای سنگی در دل کوه نامیده است.



رینه با چشمه های آب گرمش شناخته می شود و بیشتر مسافران به هوای استفاده از خواص درمانی آب گرم چشمه ها راهی رینه می شوند. خانه‌های این روستا استخرهای آب گرم دارند. برای استفاده از آب گرم می توانید اتاق،سوئیت، آپارتمان یا ویلا اجاره کنیدو از استخر آب گوگردی با 60 درجه سانتیگراد حرارت استفاده کنید. قیمت اجاره ویلای نوساز دو خوابه، با استخر، جکوزی برای یک روز صبح تا عصر 80 هزار تومان است و اگر بخواهید شب را هم همانجا سر کنید باید 200 هزار تومان بابت همان یک شب بپردازید.



البته در رینه می توانید با 20 ،25 هزار تومان اتاق‌های با حداقل امکانات هم اجاره کنید، خانه‌های روستایی ته دره با حوضچه هایی از آبگرم با فشارکمی قوی تر از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها که شیک نیستند اما بیشترشان تمیز و باصفا هستند. اگر بخواهید 50، 70 یا 100 هزار تومان هم هزینه کنید، گزینه‌هایی برای اجاره کردن پیدا می کنید.



کوهنوردانی که قصد صعود به قله دماوند از یال جنوبی را دارند از مسیر رینه عبور و تردد می کنند. اگر به رینه سفر کنید حتما کوهنوردانی را که در حال برگشت از قله یا صعود به آن هستند را می بینید. کوهنوردانی اهل چک و اسلواکی در حال برگشت از قله هستند و جالب است که همه چیز را در مورد این منطقه می دانند.



دشت‌های شقایق دامنه قله دماوند و دشت لار از دیگر جذابیت های طبیعی این منطقه از ایران است. هر سال در فصل بهار با شکوفایی گلهای شقایق در دشت‌های دامنه‌های قله دماوند و دشت لار، این منطقه میزبان هزاران گردشگر و مسافر می‌شود. شقایق های این دشت پس از نیمه اول تیرماه پژمرده می شوند و دیگر شقایقی در دشت وجود ندارد. منظره دشت شقایق ها با نمایی از قله دماوند در میان دشت، چشم همه مسافران و گردشگران خارجی و داخلی را خیره می کند.




در این منطقه گیاهان دارویی بسیاری می روید و مسافران وقتی به این ناحیه سفر می کنند با کیسه های پلاستیکی و گاهی گونی های بزرگ به دامنه کوه ها و دشت می روند و گیاهان دارویی می چینند.



اگر از تهران به سوی رینه حرکت کنید بعد از طی کمی از مسیر قله سپید پوش و بسیار زیبای دماوند را می بینید که با نهایت غرور جایی میان کوه های دیگری که در مقایسه با ابهت او کوچک جلوه می کنند استوار و محکم ایستاده است.


راستی جالب است بدانید روستای زیبای رینه همتای دیگری دارد. روستای زیبای رینه در در جزایر لوفوتن در كشور نروژ هم گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. البته زیبایی های طبیعی رینه ایرانی با رینه نروژی قابل مقایسه نیست!



روستای رینه در نروژ





نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
خوب بود
کورش پارسا
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
خیلی هم عالی
ارسلان
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
سلام خسته نباشید. تاسوعا و عاشورا آب گرم باز هستن
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
خیلی خوب بودمتشکرم
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز