پاسخ یکی از مراجع تقلید درباره توسل به شیطان و طلسم و جادو

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۷:۳۷:۵۹
کد خبر: ۵۸۷۷۹
پاسخ یکی از مراجع تقلید درباره توسل به شیطان و طلسم و جادو
وی با خواندن اذكار و اورادی، و نیز توسل به شیطان و مدح او، ادعا كرد كه طلسم مرا شكسته است. آیا طلسم و جادو حقیقت دارد؟
پرسشی از محضر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

اینجانب چند ماه پیش با شخصی كه مدعی ارتباط با جن‌ها بود آشنا شدم. ایشان با ادعای اینكه مشكلات بنده در زندگی بخاطر طلسمی است كه من شده‌ام، ‌دعایی به من تعلیم داد و تعهد كرد كه طلسم مرا بشكند. وی با خواندن اذكار و اورادی، و نیز توسل به شیطان و مدح او، ادعا كرد كه طلسم مرا شكسته است. سؤال بنده این است كه آیا طلسم و جادو حقیقت دارد؟ و چنانچه حقیقت ندارد و صرف ادعا است، ‌معاشرت و ادامه ارتباط با چنین اشخاصی چه حكمی دارد؟

پاسخ معظم له: اگر سحر و جادو اصلی داشته باشد، فعلاً كسانی‌كه مدعی هستند صرف ادعا است و كسی طلسم و جادو نمی‌شود و مؤمن نباید به این چیزها اعتنا كند.

توجه داشته باشید در معاشرت و همنشینی كه در ساختن شخصیت انسان بسیار مؤثر است، باید دقت كامل شود كه با اشخاصی معاشرت كنید كه از معاشرت با آنها بهره‌های روحانی و معنوی ببرید. مجالست با حضرات علماء اعلام و اهل تقوی و پارسائی و مردمان آزموده و سالخورده و با تجربه و با سابقه در اسلام موجب رشد عقل و دین و ایمان می‌شود، چنان‌كه همنشینی با كسانی كه انحرافات فكری دارند بسیار بسیار مضرّ است و خطر آن برای روح و معنویات انسان از سمّ كاری بیشتر است.

باید از حضور در مجالس چنین اشخاصی و جلسه‌هایی اینگونه به شدت پرهیز نمود و به عكس مجالس وعظ و سخنرانی‌های مذهبی و محضر علماء و محافل دعا و تلاوت قرآن و ذكر مناقب و فضائل اهل بیت علیهم السلام را غنیمت شمرد؛ و مؤمن باید اجابت ادعیه خود را با توسل به دامان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از خدای سبحان طلب نماید.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
نظر شما