حاشیه‌نگاری برنا از مراسم تجلیل از چهرهای ماندگار شهر

ماجرای زیتون و خیار اهدایی به چمران و درخواست برای کاشت درخت به‌جای چمن

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۲۶۰۸
ماجرای زیتون و خیار اهدایی به چمران و درخواست برای کاشت درخت به‌جای چمن
از شهرداری و آقای چمران می‌خواهم که به جای کاشت این چمن‌ها درخت بکارند. درخت جز حیاتی‌ترین عنصر‌های زندگی انسان است.

باشگاه جوانی برنا/ اولین نکوداشت چهره‌های ماندگار شهر تهران روز گذشته در حاشیه دومین جشنواره خدمات شهری با حضور مهدی چمران، کلخورانی، مختاری و دیگر مسوولان شهری در بوستان گفت‌وگو برگزار شد. در این مراسم از هفت چهره ماندگار ،حاج شیخ حسین انصاریان، علی مختاری، مرحوم حسین لرزاده، سید محسن حبیبی، حسن بلخاری، غلامعلی بسکی و فتح الله زارع تیموری تجلیل شد و همچنین از شهید مهدی باکری به عنوان "شهردار آسمانی " نیز تقدیر شد.

مراسم با اجرای نظری مجری معروف "به خانه برمی گردیم" شروع شد و پس از سخنرانی قبادی به عنوان دبیر جشنواره مهدی چمران برای سخنرانی به جایگاه دعوت شد. 

انتظار می‌رفت رئیس شورای شهر تهران پس از صحبت درباره شهید باکری کمی هم درباره این جشنواره و چهره‌های منتخب صحبت کند اما در طول صحبت‌هایش درباره پیروزی در دفاع مقدس و چگونگی انجام جنگ گفت.او با اشاره به این موضوع که تنها سلاح ما در جنگ شهادت بود گفت: ما امروز باید دنباله رو راه شهدا باشیم و راه،رسم و روش آنها را گرامی بداریم.

پس از اتمام صحبت‌های مهدی چمران مراسم تقدیر از چهره‌های ماندگار شهر آغاز شد البته قبل از آن چمران و کلخورانی به همراه دیگر مسوولان شهری از تندیس چهره‌های ماندگار پرده‌برداری کردند.

اجرای این بخش از مراسم کاملا شبیه به مراسم چهره‌های ماندگاری بود که هر سال برگزار می‌شود ، با صدا زدن نام هر چهره بیوگرافی وی و خلاصه‌ای از فعالیت‌هایش بر تلویزیون‌های داخل سالن پخش می‌شد.

از پر حاشیه‌ترین افرادی که بروی جایگاه آمد تا تجلیل شود دکتر غلامعلی بسکی بود. او چهره ماندگار در حوزه وقف انتخاب شده بود و پس از گرفتن تندیس دقایقی کوتاه برای جمع صحبت کرد .او در میان صحبت‌هایش گفت : از شهرداری و آقای چمران می‌خواهم که به جای کاشت این چمن‌ها درخت بکارند.درخت جز حیاتی‌ترین عنصر‌های زندگی انسان است.

بعد از بسکی در زمان تجلیل از فتح‌الله زارع تیموری، بسکی ناگهان بروی جایگاه آمد و به چمران و کلخورانی و دیگر افراد حاضر بر جایگاه یک عدد خیار (که محصول کشاورزی خودش بود) و یک شیشه روغن زیتون داد.

مجری برنامه در این قسمت از عکاسان و خبرنگاران خواست که خیاری که در دست چمران است را سوژه نکنند و فردا عکس آن در روی صفحه نخست روزنامه‌ها نباشد.

پس این بخش مراسم به پایان رسید و در بیرون از سالن پذیرایی مختصری از افراد حاضر در مراسم به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز