بازگشت رمزآلود اولین فرمانده سپاه پس از سالها مهاجرت به پاکستان+ عکس

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۷:۰۴:۳۵
کد خبر: ۶۲۷۵۷
بازگشت رمزآلود اولین فرمانده سپاه پس از سالها مهاجرت به پاکستان+ عکس
عباس آقا زمانی از جمله چهره‌های رازآلود دوران معاصر است که علاوه بر سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب، در اوایل انقلاب نیز مسؤولیت‌های متعدد مهمی را بر عهده داشته است.
عباس آقا زمانی(ابوشریف) از جمله چهره‌های رازآلود دوران معاصر است که علاوه بر سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب، در اوایل انقلاب نیز مسؤولیت‌های متعدد مهمی ازجمله فرماندهی سپاه را بر عهده داشته، اما از سال‌ها پیش در کشور پاکستان، کنج عزلت گزید و به عبادت و مطالعات دینی مشغول شد.


عباس آقازمانی (ابوشریف)

پایگاه اطلاع رسانی "اسناد انقلاب اسلامی" در این باره نوشت: عباس آقا زمانی از جمله چهره‌های رازآلود دوران معاصر است که علاوه بر سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب، در اوایل انقلاب نیز مسؤولیت‌های متعدد مهمی را بر عهده داشته، اما از سال‌ها پیش در کشور پاکستان، کنج عزلت گزید و به عبادت و مطالعات دینی مشغول شد.

عباس آقازمانی (ابوشریف) به همراه سرهنگ عطاریان، موسی کلانتری و محمدعلی رجایی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح

شاید به خاطر همین شخصیت راز آلودش هست که عده ای بر این باورند که  وی چون ارتباط نزدیکی با مرحوم حسینعلی منتظری  داشت پس از اتفاقاتی که برای ایشان پیش آمد، از جمله جریانات باند مهدی هاشمی و نهایتا عزل ایشان  به نوعی دلسرد و شاید دلگیر شد و به خاطر همین در پاکستان سکنی گزید و برخی دیگر بر این باورند که به خاطر این ارتباط با منتطری به نوعی نگران از برخورد های احتمالی با خویش بوده و نهایتا این نگرانی موجب  اقامت برای مدتی طولانی در پاکستان شد.

سخنرانی سید احمد خمینی در کنار ابوالحسن بنی‌صدر و عباس آقازمانی (ابوشریف)


عباس آقازمانی (ابوشریف) به همراه سرهنگ عطاریان، موسی کلانتری و محمدعلی رجایی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح

گروه سومی هم هستند که بر این باورند که وی طی این سالها در پاکستان به فعالیت در راستای همان اهداف خود می پرداخته اما این بار به دور از حواشی  فعالیت های سیاسی و رسمی.

ابوشریف پیش از انقلاب در قالب گروه‌های مختلفی مانند حزب ملل اسلامی و گروه حزب الله به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پرداخت، بعد از آن در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت و در اردیبهشت 1358 از طرف شورای انقلاب به سمت فرماندهی عملیات سپاه پاسداران منصوب شد.


عباس آقا زمانی ( ابوشریف ) در اولین رژه سپاه پاسداران

عباس آقازمانی ( ابوشریف ) در بیت حضرت امام خمینی (ره) به همراه تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبل از اعزام به غرب کشور


ابوشریف اولین فرمانده سپاه در کنار ابولحسن بنی صدر

او همچنین در آرام کردن آشوب‌های گنبد، کردستان و غائله حزب جمهوری خلق مسلمان تبریز به عنوان فرمانده عملیات سپاه نقش اساسی داشت و در کنار آزادسازی پاوه در کنار مصطفی چمران بود .

در نهایت نکته ای که در میان این شبهات و شایعات مورد غفلت واقع می شود خدمات ارزنده ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است

طی هفته اخیر خبر هایی پیرامون بازگشت  ایشان به ایران شنیده شده است.انشا الله این باز گشت سر آغازی برای پایان تمامی این شبهات باشد.

 او حالا برگشته است...

نظر شما