گزارشی برای تفریحات گران و ارزان تابستانی/

تفریحات نسل جوان امروز؛ از ˝آی پد˝ تا ˝پاراگلایدر˝

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۷:۳۵:۱۲
کد خبر: ۶۳۰۴۳
تفریحات نسل جوان امروز؛ از ˝آی پد˝ تا ˝پاراگلایدر˝
دیگر دوران بچه‌هایی که خودشان را با بازی سرگرم می‌کردند گذشته است و حالا می‌توان بچه‌هایی را یافت که جدیدترین و مهیج‌‌ترین تفریحات ارزان و گران را امتحان می‌کنند.
باشگاه جوانی برنا/ آزاده فضلی

تحقیقات ثابت کرده که بازی، تفریح و سرگرمی برای بشر ضرورت حیاتی دارد. به نظر کارشناسان همه‌ی انسان‌ها باید بیشتر دوران کودکی‌شان را به بازی و تفریح بپردازند و وقتی که روز به روز به سن‌شان افزوده می‌شود باید تحرک لازم بدنی داشته باشند تا سالم بمانند. تفریح ممکن است به صورت فعالیت‌‌های فردی یا گروه‌های دسته ‌جمعی باشد، اما طی چند سال اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، پدیده تفریح به ویژه در میان جوانان تغیرات زیادی داشته است و همین امر سبب شده که تفریحات ارزان و گران‌قیمت فراوانی ایجاد شوند. در گزارش پیش رو، قصد داریم تا جدیدترین و مهیج‌‌ترین تفریحات ارزان و گران این روزها را معرفی کنیم که مربوط به تمام گروه‌های سنی در جامعه است.


تفریحات گروه سنی الف (سال‌های قبل از دبستان)
این گروه سنی معمولا چون کاری جز بازی کردن چه به صورت انفرادی و چه جمعی، ندارند، می‌توان به تفریح آن‌ها لقب "سرگرم سر خود" داد و تفریحات این دسته از افراد جامعه، هیچ هزینه‌ای در بر ندارد.


تفریحات گروه سنی ب و ج (سال‌های دبستان)
بچه‌هایی که در این رنج سنی قرار دارند، به نسبت بچه‌های قدیمی خیلی به روزتر شده و سرگرمی‌ها و بازی‌های کودکانه و تقریبا بدون هزینه را کنار گذاشتند. البته بچه‌هایی هم هستند که هفت سنگ، گرگم به هوا، استپ هوایی، قلعه بازی، خاله بازی، نون بیار کباب ببر، قایم باشک، لی‌ لی، خروس جنگی، اوستا بازی، الک دولک و کلی بازی‌های دوران بچگی که همه‌شان، هم باعث شادی است و هم باعث سلامت بدن را هنوز دوست دارند و انجام می‌دهند.

دسته جدید بچه‌ها، اما از پدرها و مادرهایشان جلو زدند و به بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌ها و ورزش‌های پرهزینه روی آورده‌اند. پدرها و مادرها هم برای این‌که بچه‌هایشان سالم و بدون هیچ عقده‌ای بار بیایند، از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کنند. بعضی از این تفریحات عبارتند از: بازی با ماشین‌های کنترلی، اسکیت، پلی استیشن‌، شنا، گیم‌نت، کلاس‌های موسیقی و هنری و غیره.

اگر کسی بخواهد برای فرزندش اسکیت و اسکیت بورد تهیه کند باید هزینه‌ای به طور میانگین 300 هزار تومان کنار بگذارد. قیمت‌های اسکیت از 130 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان نوسان دارد؛ اسکیت بوردها هم به صورت میانگین با قیمت 50 هزار تومان قابل تهیه هستند.

کلاس‌های موسیقی و هنری به غیر از تهیه ساز و وسایل مربوطه، هزینه‌ ساعتی از ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان در بر خواهد داشت.

برخی از نوجوانان هم هستند که به این نوع تفریحات رازی نمی شوند و از والدین‌شان، دستگاه‌های کامپیوتری و پیشرفته بازی تقاضا می‌کنند، مثل "آی پد" که قیمت این نوع دستگاه‌ها از 500 هزار تا 3 میلیون تومان در بازار وجود دارد.

گیم‌نت‌ها، که از دیگر تفریحات نوجوانان امروزی به شمار می‌آید و معمولا هم تا همین سنین دوام می‌آورد، در شهرهای مختلف هزینه‌ متفاوتی دارد. در تهران، برای استفاده ساعتی از یک دستگاه کامپیوتر در گیم‌نت‌ها، از هزار و 500 تا 2 هزار تومان هزینه خواهد داشت. اما در کرج ساعتی 700 الی 800 تومان می‌توان در گیم‌نت‌ها بازی کرد.


تفریحات گروه سنی د، ه، ف، م و ... (سال‌های راهنمایی و دبیرستان به بالا)
تمام تفریحاتی که در گروه سنی ب و ج وجود دارد، برای جوانان و سنین بالاتر هم وجود دارد، البته خواسته‌های آن‌ها در درجه بالاتری نسبت به گروه سنی قبلی قرار می‌گیرد. برای مثال بازی‌هایی مثل پینت بال و بازی‌های رایانه‌ای در گیم‌نت‌ها و در اینترنت (آنلاین) از جمله آن‌هاست. البته اسکیت و ماشین‌های رادیو کنترلی هم تبدیل به کارتینگ، اتومبیل‌رانی و بانجی‌جامپینگ می‌شوند.

برای بازی پینت بال در باشگاه توچال، برای 2 ساعت بازی با 75 توپ پینت بال، اجاره تجهیزات و ورودیه زمین مبلغی بالغ بر 10 هزار تومان و این قیمت در باشگاه ورزشی انقلاب 15 هزار تومان هزینه در بر دارد.

هر 6 دقیقه کارتینگ هم که نوع پیشرفته ماشین بازی محسوب می‌شود، هزینه 15 هزار تومانی دارد. برای استفاده از کارتینگ حتما باید گواهی‌نامه رانندگی داشته باشید.

بانجی‌جامپینگ هم که فقط مختص به استفاده آقایان بالای 16 سال است، از 30 تا 50 هزار تومان برای هر پرش هزینه خواهد داشت.

ماشین‌های رادیو کنترلی هم که این روزها تب آن به راه افتاده و در نقاط مختلف پیست‌های مخصوصی وجود دارد، از 350 هزار تا 2 میلیون تومان موجود است.

پاراگلایدر یکی دیگر از تفریحات گران‌قیمتی است که این روزها جوانان زیادی را به خود جذب می‌کند. پاراگلایدر جزو ورزش‌های هوایی محسوب می‌شود که باید حتما با یک همراه که خلبان است، آن را انجام داد. هزینه خرید پاراگلایدر 3میلیون و 400 هزار تومان است و ثبت‌نام در تمام کلاس‌های آموزشی آن، 690 هزار تومان هزینه خواهد داشت. البته پرش تفریحی برای این نوع ورزش هم وجود دارد که 20 دقیقه آن، 40 هزار تومان هزینه دارد.

یکی از تفریحات جوانان امروزی که می‌توان آن را جزو تفریحات بدون هزینه به شمار آورد، "پارکور" است. پارکور مجموعه‌ای از حرکات از پیش تعریف شده و هدفمند است که به «تعقیب و فرار» معروف است. تراسورها (افرادی که این ورزش را انجام می‌دهند) در محیط‌های شهری مانند سالن‌‌های ورزش، پارک‌ها، زمین‌‌های بازی و سازه‌ها و ساختمان‌های رها شده، تمرین می‌کنند که نشانه‌هایی ازآن در پارک‌های مختلف شهر تهران دیده می‌شود. البته برای آموزش آن در تعدادی از ورزشگاه‌ها، هزینه‌ای دریافت می‌کنند. برای یادگیری پارکور، باید جلسه‌ای 10 هزار تومان و هر ماه 100 هزار تومان هزینه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز