دروغگویی مانعی در راه صمیمیت

ردپای شوم دروغ گویی و پنهان‌کاری در روابط همسران

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۶:۵۰:۵۷
کد خبر: ۷۰۰۲۸
ردپای شوم دروغ گویی و پنهان‌کاری در روابط همسران
زوج‌ها اغلب سال‌ها با دروغ سر می کنند و سعی دارند که رابطشان را حفظ کنند و نجات بدهند، در حالی که تمام فرصت‌ها را برای رابطه واقعی از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار برنا، یکی از دلایل قطع روابط عاطفی میان همسران، عدم صداقت است. بسیار دیده می شود که یکی از زوجین از سر محبت به همسر خود دروغ می گوید و یا دروغ های کوچکی که به خاطر ضعف شخصی و یا تفکر اشتباه گفته می شود. برای مثال شوهری که تحت فشار مالی است و نمی خواهد که همسر خود باخبر شود و دروغی سر هم می کند، ولی در نهایت همسر مطلع می شود.

آنچه در این میان لطمه می بیند، رابط است. آنچه یک رابطه عمیق به آن نیاز دارد صمیمیتی است که از پس آن شناخت دو نفر ممکن می شود. وقتی یکی از همسران دست از فریب بر نمی دارد، مشکل از یک موضوع اقتصادی و یا اجتماعی به رابطه زناشویی تسری پیدا می کند. اینجاست که دیده می شود یکی از زوجین این جمله را بسیار به کار می برد" من فقط می خواهم حقیقت را بدانم".

البته در این جمله پیام های خوبی نهفته است. فرد قدرت رویارویی با مشکلات را به همسر خود نشان می دهد. دلگرمی می دهد که توانایی روبرو شدن با مسائل را دارند و در نهایت از همسر خود پشتیبانی می کند. اما وقتی دروغگویی باعث شد که همسری این جمله را بکار ببرد بدانید که رابطه،عمیقاً خدشه دار شده است" من او را نمی شناسم. فکر می کردم می شناسم، بعد معلوم شد که اصلاً نمی شناسم".

فریب رابطه را به نابودی می کشاند. دروغگویی مخرب تر از چیزهایی است که در موردشان دروغ گفته می شود. احساسی که در پس دروغگویی به همسر انتقال داده می شود، احساس دست به سر شدن است.

بسیاری از زوج ها در انتقال احساسات، ناامیدی ها، علایق، رنجش ها، خشم و کینه، گناه ها، شکست ها، نیاز ها و آسیب پذیری ها ناتوانند.

در واقع این عدم توانایی ناشی از ترس است.

ترس از نزدیک شدن به احساسات و تمایلات،

ترس از دست دادن وجهه،
 
ترس از دادن عشق همسر،
 
ترس از تحت کنترل قرار گرفتن

که در یک رابطه سطحی اتفاق می افتد، رابطه ای که زوج ها برای عمیق ترین حالات خود پشتیبانی احساس نمی کنند.

صمیمیت از شناختن عمق وجود دیگری سرچشمه می گیرد. اگر موانعی بر سر راه صداقت هست، شناخت حذف می شود و ریا به جایش می نشیند. زوج ها اغلب سال ها با دروغ سر می کنند و سعی دارند که رابطشان را حفظ کنند و نجات بدهند، در حالی که تمام فرصت ها را برای رابطه واقعی از دست می دهند.
 
برای ایجاد یک زندگی عمیق، پایا و صمیمی، نیاز به فضایی عاری از دروغ و پنهان کاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز