پاسخ به چالش های امروزی/ خالی بندی

افراد خالی‌بند را در موقعیت کاذب و هیجان انگیز قرار ندهید

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۱۸:۲۹:۰۰
کد خبر: ۷۲۶۹۶
افراد خالی‌بند را در موقعیت کاذب و هیجان انگیز قرار ندهید
یک متخصص روانشناسی تربیتی گفت: شناخت و توجه به رفتار با صداقت و جلوگیری از قرار گرفتن در موقعیت‌های کاذب راهکاری برای درمان این افراد است.
به گزارش برنا احتمالا با افرادی مواجه شده اید که علاقه شدیدی به این دارند که درباره هر چیزی اظهار نظر کنند و اصلا دوست ندارند که در مورد چیزی اظهار بی اطلاعی کرده باشند. دکتر حسین فیاض متخصص روانشناسی تربیتی درباره این موضوع و دلایل منجر به این صفت و همچنین راهکارهای درمان این افراد در گفت و گو با خبرنگار برنا سخن گفت:اصطلاح خالی بندی زمانی در فرد به وجود می آید که او احتیاج دارد خودی نشان دهد و احساس و نیاز به دیده شدن را در خود دارد؛ولی توانمندیهای لازم را نداشته و می خواهد جایگاه خود را نزد دیگران حفظ کند.

عوامل شخصی و فردی باعث می شود که فرد به این خصوصیت روی بیاورد؛ این افراد در خیالات خود دوست دارند به نوعی درجه یک باشند و به بیان خصوصیاتی روی می آورند که خارج از عالم واقع است.

فیاض خصوصیات کلی این افراد را خودخواهی، دگرخواهی، خودنمایی، جلب نظر، جلب توجه و سرپوش گذاشتن بر واقعیت می داند.

وی مسایل اجتمایی بیرونی را در این مساله بی تاثیر ندانست و گفت:مسایل اجتماعی بیرونی از قبیل تمایل به قدرت و پایگاه کاذب و یا فشارهای اجتماعی نیز می تواند در شدت این صفت تاثیر گذار باشند.

این متخصص روانشناسی تربیتی درباره راهکار درمان این افراد می گوید: هر فردی درمان خاصی برایش موثر است. ولی به طور کلی شناخت و توجه به رفتار با صداقت و جلوگیری از قرار گرفتن در موقعیت‌های کاذب راهکاری برای درمان این افراد است. آنها را نباید تحت تاثیر هیجانات و موقعیت‌های کاذب قرار داد.

نظر شما