گزارش برنا از نمایشگاه تروریسم جهانی

وقتی تروریست‌ها با شیطان هم کاسه می‌شوند/ نفرت از تروریسم در قاب تابلوها نشست

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۳:۰۲:۵۸
کد خبر: ۷۵۰۷۶
وقتی تروریست‌ها با شیطان هم کاسه می‌شوند/ نفرت از تروریسم در قاب تابلوها نشست
در تمام این آثار وجه اشتراکی وجود دارد و آن هم نفرت از تروریست است نفرت از آمریکا و اسراییل و آرزو دارم روزی به مناسبت نابودی دشمنان اسلام نمایشگاهی برپا کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی برنا یکی از خواسته های امروز مردم جهان نابودی تروریسم است.افرادی که با دیدگاه و طرز تفکر خود دستانشان آلوده به خون مردم بی گناه جهان است.

مردم امروز در سراسر دنیا به هر شکلی فریاد نفرت از تروریسم را به گوش دیگر مردم جهان می رسانند.برگزاری نمایشگاه نقاشی و کارتون تروریسم جهانی یکی از برنامه های ضد تروریستی است که این روزها در خانه هنرمندان در حال برگزاری است.این نمایشگاه آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی را در خود جای داده است.دو گالری پاییز و زمستان خانه هنرمندان میزبان این تابلو هاست.



ابتدا سری به گالری پاییز می زنیم.تابلو ها در دو ردیف کنار هم بروی دیوار نصب شده بودند.تصاویر به صورت نقاشی و کاریکاتور بودند و نام هر هنرمند به همراه پرچم کشورش در زیر تابلو نوشته شده بود.در گوشه ای از گالری چند نفری مشغول دیدن تصاویر بودند .

با یکی از آنها درباره نمایشگاه کمی صحبت کردیم.او درباره نمایشگاه این طور گفت :نمایشگاه خوبی است و آثار بسیار زیبا و با ظرافت کشیده شده اند. با نگاه اول می توان منظور هنرمند را به راحتی فهمید. آثار هنرمندان کشورهای دیگر هم خیلی زیبا است و نکته جالب برایم این است در تمام این آثار وجه اشتراکی وجود دارد و آن هم نفرت از تروریست است . نفرت از آمریکا و اسراییل و آرزو دارم روزی به مناسبت نابودی دشمنان اسلام نمایشگاهی برپا کنیم.

بنا بر گزارش برنا برخی موضوعات در بیشتر تابلو ها به چشم می خورد . یکی از این موضوعات حضور شیطان در بیشتر تصاویر بود. در بیشتر تابلوها شیطان در پشت تروریست ها حضور داشت و در واقع عامل اصلی این جنگ ها و کشتن ها شیطان است. در یکی از تصاویری صفی از سربازانی بود که به جنگ می رفتند. در میانه صف شیطان بر سر آنها کلاه جنگی می گذاشت و آنها را راهی جنگ می کرد.


از تابلو های دیگر تصویر مردی بود که با کت وشلوار و به دست داشتن کیف در دست در حال آب خوردن بود .در هنگام آب خوردن از سر او کلمه تروریست به بیرون افتاده بود.معنی این تابلو این بود که بیشتر اوقات این افراد ظاهری شیک و امروزی دارند و خود را مدافع حقوق بشر می دانند.

تابلوهای این نمایشگاه آنقدر زیبا بود که برای توصیف هر کدام ساعت ها وقت لازم بود.در تصویری دیگر خانواده ای را کشیده بود که یک سرباز آمریکایی بروی انها اسلحه کشیده است. پدر و مادر خیلی ترسیده بودند اما فرزند آن خانواده با لبخند به سوی سرباز می آمد . این تصویر اشاره به پاکی و معصومیت کودکان دارد که حتی به دشمن خود هم لبخند می زنند. کودکانی که دنیای کودکیشان پر شده از موشک و گلوله و ویرانی .


بعد از بازدید از گالری پاییز سری به گالری زمستان در آن سوی سالن خانه هنرمندان می زنیم . چیدمان این سالن هم مانند گالری پاییز بود .تعداد بازدید کنندگان در این گالری کمی بیشتر از گالری قبلی بود.چند جوان که خود در زمینه نقاشی فعالیت می کردند در جلوی اثار ایستاده بودند و درباره آنها با هم بحث و گفت وگو می کردند.

تابلو ها نظر بازدیدکنندگان را به راحتی و سریع به خود جلب می کردند. در یکی از تصاویر از خاکستر انفجار برج های دو قلو آمریکا بمب و موشک بر سر افغانستان و عراق می بارید . انفجاری که بهانه شد تا مردم بی دفاع زیادی کشته شوند.



در یکی از تصاویر که توسط هنرمند ترکیه ای کشیده شده بود توپ های بولینگ که روی آنها پرچم های ایران ،عراق، افغانستان،لبنان،فلسطین و ترکیه کشیده شده بود هدف توپ بزرگی بودند که توسط آمریکا به سمت آنها پرتاب می شد. تصاویر حاضر در نمایشگاه حرف های زیادی برای گفتن داشتند که تنها توصیف آنها نمی تواند حق مطلب را ادا کند.

یادآور می‌شود نمایشگاه کارتون و عکس تروریسم جهانی با150 کاریکاتور از کارتونیست های ایرانی و خارجی و 49 عکس از 14 عکاس ایرانی تا 18 شهریور ماه در خانه برپا است.

نظر شما