مراجع تقلید با برپایی مراسم عزاداری سالروز تخریب بقیع را گرامی داشتند

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۲۲:۰۳:۲۸
کد خبر: ۷۵۳۰۸
مراجع تقلید با برپایی مراسم عزاداری سالروز تخریب بقیع را گرامی داشتند
در پی بیانیه مراجع عظام تقلید كه امروز را روز بقیع نامیده بودند؛ در بیوت مراجع عظام و علمای اعلام، مساجد و تكایا مراسم عزا و سوگواری برگزار گردید.
به گزارش برنا، به مناسبت هشتم شوال المكرم، هشتاد و هشتمین سالروز تخریب مراقد مطهر و منور ائمه بقیع(ع) توسط فرقه ضاله وهابیت و جریحه دار شدن قلب مقدس قطب عالم امكان، حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء و تمامی مسلمانان و شیعیان جهان و همچنین در پی بیانیه مهم حضرت آیت الله صافی و دیگر مراجع عظام تقلید كه امروز را روز بقیع و روز حزن و مصیبت و اندوه شیعیان و مسلمانان محب اهل بیت(ع) نامیده بودند؛ در بیوت مراجع عظام و علمای اعلام، مساجد و تكایا مراسم عزا و سوگواری برگزار گردید.

به همین مناسبت صبح امروز در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز مجلس سخنرانی و ذكر مصیبت با حضور معظم له و تعداد زیادی از اساتید، علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم و مردم متدین و دلباخته اهل بیت علیهم السلام برگزار گردید.

این مجلس كه سراسر با حزن و اندوه همراه بود، با سخنرانی حجة الاسلام آقای صادقی قمی آغاز و با خطابه آتشین حجت الاسلام و المسلمین شرعی به پایان رسید.

سخنرانان این مجلس پیرامون جنایت بزرگ آل سعود و وهابیت به مراكز وحی مدینه منوره و مراقد مطهر اهل بیت(ع) وارد نمودند و بزرگترین شاهد عینی تاریخ اسلام را به دستور اربابان خود از بین بردند، سخنرانی نمودند.

خطبا و سخنرانان، همچنین جنایات وهابیت را كه مروج ترور و خشونت در جهان می‌باشد و چهره اسلام را در دنیا خدشه‌دار كرده است، محكوم كردند.

لازم به ذكر است كه بنابر اطلاعات واصله در شهر مقدس قم و بسیاری از شهرها و مراكز استان‌ها، پوسترهایی از گنبد و بارگاه ائمه بقیع قبل از تخریب به طور وسیع و گسترده توزیع شده است و مردم محب اهل بیت(ع) ضمن گرامیداشت این روز، این مصیبت بزرگ را به منتقم آل محمد حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت و تعزیت گفتند.
نظر شما