گپ برنا با دارنده مدال نقره مسابقات کیک بوکسینگ جهان

قدم بعدی کسب مدال طلا جهان است/همه به حجاب تیم ما احترام گذاشتند

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۲:۲۳:۲۴
کد خبر: ۷۷۲۹۳
قدم بعدی کسب مدال طلا جهان است/همه به حجاب تیم ما احترام گذاشتند
بعضی از خانم‌ها حجاب را مشکلی می‌دادند که اجازه نمی دهد آنها در مسابقات شرکت کنند؛ در صورتیکه این طور نیست.

به گزارش خبرنگار برنا"فتانه بهمنی" جوان 21ساله کرمانشاهی که به عنوان نماینده ایران در وزن 65- درفینال رقابت‌های جهانی کیک بوکسینگ آلمان برابر حریف نیجریه‌ای خود با اختلاف یک امتیاز مسابقه را واگذار کرد و مدال نقره را به دست آورد. 

وی از کودکی به ورزش کیک بوکسینگ رو آورد و حال به مدت 12سال است در رشته رزمی فعالیت می کند و مقام هایی از قبیل 10مقام کشوری ومقام اولی مسابقات آسیایی باکو را در کارنامه ورزشی خود دارد.

بهمنی می گوید: در حال حاضر بسیار جوان هستم و شرکت دراین مسابقات جهانی برایم انگیزه ای است تا در مسابقات بعدی شرکت کنم و به مقام اول دست پیدا کنم.

چرا کیک بوکسینگ را انتخاب کردید؟
من از کودکی به ورزش‌های رزمی علاقه داشتم و این علاقه باعث شد از بین رشته های رزمی کیک بوکسینگ را انتخاب کردم.

نحوه انتخاب شدن شما در مسابقات جهانی چطور بود؟
در مرحله اول در مسابقات تیم ملی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، مقام اول را کسب کردم یکسری مسابقات هم خرداد ماه انجام شد که در آنجا هم مقام اول را به دست اوردم و حدوداً دو ماه در اردو بسر بردیم و به مسابقات جهانی اعزام شدم.

برای تمرینات کجا می رفتید؟
من در ابتدا در کرمانشاه تمریناتم را شروع کردم و اخیراً هم در اردویی در استادیوم آزادی و بعد در شهر گرمسار به مدت 2ماه برگزار شد، حضور داشتم.

امکانات ورزشی در کرمانشاه چطوربود؟
بسیار عالی بود و مسوولین هم کمک می کردند. همچنین در اردوی واقع در گرمسارمسوولین به ما رسیدگی می کردند و چیزی برای ما کم نگذاشتند.از لحاظ  امکانات هیچ کمبودی نداشتیم.

سطح مسابقات چطور بود؟
سطح مسابقات خیلی خوب بود. از42کشور در مسابقات شرکت کرده بودند. افتتاحیه آن بسیار باشکوه برگزارشد و به خاطر اینکه اولین بار یک تیم با حجاب در مسابقات جهانی حضور داشت و تیم ایران مقام خوبی را بین این 42 کشور از لحاظ کسب مدال  به دست اورد، از خانم های ایرانی خیلی خوب استقبال شد.

در مورد حریف هایتان بگویید...
حریف من از کشور میزبان و بازیکنی قدر بود و چون حریف من می توانست از حق میزبانی استفاده کند بازی از اهمیت دوچندانی برخوردار بود و من در راند دوم حریف آلمانی را بردم و در بازی فینال با اختلاف یک امتیاز بازی را به حریف نیجریه ام واگذار کردم.

باختن با اختلاف یک امتیاز سخت است؟
سخت است ولی راضی بودم؛ چون بازی که  باید از خودم ارایه می دادم را نشان دادم. برای یک ورزشکار باخت معنی ندارد، مهم این است که خودم راضی هستم چون تمریناتی که انجام داده بودم نتیجه اش را گرفتم.

در مسابقات با پوشش اسلامی مشکلی نداشتید؟
نه، چون موقع تمرین با حجاب بودیم تا به پوششمان عادت کنیم و در طول مسابقات به مشکلی برنخوریم.

واکنش کشورهای دیگرد رمورد حجاب شما چه بود؟
هیچ واکنشی از خودشان نشان نمی دادند و به حجاب و عقاید ما احترام می گذاشتند. فقط ایرانی ها با حجاب در مسابقات شرکت کردند.

درس هم می خوانید؟
خوشبختانه در دانشگاه در رشته تربیت بدنی قبول شده ام و می خواهم ادامه تحصیل بدهم.

هدیه ای از طرف ارگان یا سازمان به شما تعلق نگرفت؟
فعلا نه؛ ولی قول آن را داده اند که انشاالله سر فرصتی مناسب از ما تجلیل شود.

می خواهی تا کجا پیش بروی؟
چون در مسابقات جهانی شرکت کرده ام برایم انگیزه ای شده است که در مسابقات بعدی بهتر کار کنم و مدال طلا بگیرم.

پیشنهاد شما برای بانوان ایرانی...
اصلا نگران حجاب نباشند چون فکر نمی کنم مانعی باشد برای شرکت در مسابقات جهانی. بعضی از خانم ها برای خود حجاب را مشکل می دادند که نمی توانند در مسابقات شرکت کنند؛ در صورتیکه این طور نیست و باید تلاش کنند که انشاالله در همه سطح زندگیشان موفق باشند. من به طور قاطع می گویم که ما از خانم های خارجی چیزی کم نداریم و حجاب مانع پیشرفت ما نمی شود.

و حرف آخر
من از تمام مسوولین به خصوص آقای نوحی رییس فدراسیون ورزش های رزمی تشکر می کنم، چون واقعا هم از روحی و هم از لحاظ امکانات از ما حمایت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز