اخشابی در گفت‌و‌گو با برنا:

کلیپ در رسانه ملی جایی ندارد/«دوستت دارم» و «تو خیلی بدی» ریتم تکراری آثار سخیف

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۹:۲۵:۳۹
کد خبر: ۷۷۴۴۱
کلیپ در رسانه ملی جایی ندارد/«دوستت دارم» و «تو خیلی بدی» ریتم تکراری آثار سخیف
متاسفانه برنامه‌ای برای پخش کلیپ در رسانه ملی وجود ندارد و کلیپ‌هایی که پخش می‌شوند به صورت شانسی انتخاب می‌شود.

مجید اخشابی، خواننده پاپ ایران درباره رشد موسیقی های زیرزمینی و البته سخیف و مبالغی که برای پخش این موسیقی در شبکه های ماهواره ای رد و بدل می شود به برنا گفت: رواج قارچ گونه موسیقی زیر زمینی سخیف بدلیل جدی نگرفتن این موسیقی توسط مسوولان است.

وی با تاکید بر اینکه این آثار از شعر و آهنگ مناسب و قابل قبولی بهره نبردند و منتقدان با نگاه تمسخر به آنها نگاه می کنند افزود: زمانی که این نوع آثار در جامعه منتشر شد مسوولان آن را چندان مورد اعتنا ندانستند وقتی که شبکه های ماهواره ای بصورت مستمر و مکرر به پخش آنها مبادرت کردند ناخودآگاه و به راحتی این سبک آثار در جامعه شایع شد.

اخشابی درباره نوع موسیقی زیرزمینی لفظ در پیت را به کار می برد و می گوید: با تعدد در تکرار این آهنگ ها در شبکه های ماهواره ای ذائقه مخاطب تغییر کرد و این نوع آثار در جامعه رونق گرفت. بطوری که من افراد تحصیل کرده بسیاری را می شناسم که این قبیل کارها را گوش می دهند .

این خواننده پاپ تصریح کرد: اگر کارشناسی بر روی این کارها انجام شود متوجه می شوید که شعر و موسیقی ضعیفی دارند و فاقد کار هنری و صرفا یک ضربه آهنگ و بزن و بکوب است. همچنین در اکثر این کارها جمله هایی مثل "دوستت دارم" و "تو خیلی بدی" به صورت مدام تکرار می شود و وقت مخاطب را می گیرد.

وی به درآمد خواننده های زیر زمینی اشاره و می افزاید: بعضی از این خوانند ها با ساخت کلیپ های چند میلیونی که در ماهواره ها از آنها پخش می شود به نوعی خود را مطرح می کنند و از آن طرف برای خوانندگی در یک مراسم عروسی نرخ هشت میلیون تومانی تعیین می کنند. به هر حال عده ای با پرداخت این مبالغ برای این افراد درآمد های آنچنانی فراهم می‌کنند. 

اخشابی در انتها به محدودیت های ساخت کلیپ تصویری برای خوانندگان داخلی و تمایل خود به ساخت آن اشاره می کند و می افزاید: در رسانه ملی ما جایی برای ارایه کلیپ تصویری و دیده شدن خواننده های داخلی وجود ندارد و حاصل آن این می شود که این انرژی با کیفیت خیلی ضعیف و سخیف از رسانه های ماهواره ای به خورد مردم داده می شود. 

این خواننده پاپ می افزاید: مسوولان فرهنگی و اجرایی باید راهی برای این مساله پیدا کنند من از معدود خواننده هایی بودم که کلیپ های زیادی در رسانه ملی داشته ام اما متاسفانه برنامه ای برای پخش کلیپ وجود ندارد و کلیپ هایی که پخش می شوند به صورت شانسی است. همچنین در کلیپ های تصویری که از تلویزیون پخش می شود چهره خواننده خیلی کم نشان داده می شود و شکل و شمایل این کلیپ ها به صورت شبکه های ماهواره ای نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ کلیپی در شبکه های ماهواره ای نداشته می افزاید:  دوست دارم اثرم را با تصویر ارایه کنم چرا که تاثیر گذارتر است. اما به دلیل تعصب و کار در حوزه موسیقی مجاز دوست دارم کارم از تمام فیلترهایی عبور کند که مربوط به ایران است بنابراین هیچ وقت تمایل نداشتم صدایم از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز