تا پایان سال ۹۰

خوزستان به یکی از قطب‌های اصلی قرآنی کشور تبدیل می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۲۸:۰۰
کد خبر: ۸۳۸۳
خوزستان به یکی از قطب‌های اصلی قرآنی کشور تبدیل می‌شود
رییس مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور گفت: استان خوزستان به دلیل وجود استعدادها و ظرفیت‌های بی‌نظیر قرآنی در مقایسه با سایر استان‌ها، تا پاین سال 90به یكی از قطب‌های اصلی قرآنی كشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی در نشست صمیمی با مدیران مؤسسات قرآنی استان خوزستان، گفت: استان خوزستان به دلیل وجود استعدادها و ظرفیت‌های بی‌نظیر قرآنی در مقایسه با سایر استان‌ها و‌ توجه بیشتر به مؤسسات قرآنی در مقایسه با گذشته به یكی از قطب‌های اصلی قرآنی كشور تا پایان سال 90تبدیل می‌شود.

وی افزود: اگر به این استان از نظر اعتبارات اهتمام ویژه شود با وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل به یكی از قطب‌های قرآنی تبدیل می‌شود.

محمدی گفت: 550مؤسسه فرهنگی- قرآنی و عترت در یك سال اخیر در کشور تقاضای دریافت مجوز كردند و 20مؤسسه نیز تا پایان سال مجوز فعالیت دریافت می‌كند، بنابراین برای ارتقای تعداد مؤسسات قرآنی مجوزدار خوزستان، تعداد آن‌ها را به 100مؤسسه می‌رسانیم، زیرا لازمه تبدیل‌شدن خوزستان به قطب قرآنی كشور افزایش مؤسسات است.

وی گفت: ظرفیت‌ها را باید بشناسیم، دولت نهم و دهم برای توسعه فعالیت‌های قرآنی قدم‌های مؤثری برداشتند و اگر سهل‌انگاری احساس شود از سوی مؤسسات است، لذا هیچ جای تردیدی نیست كه تمام زیرساخت‌ها برای جهش قرآنی آماده است.

رییس مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور با اشاره به كمبود نیروی انسانی قرآنی در خوزستان تصریح کرد: برای حل این مشكل دوره‌های تربیت مربی قرآن را در رشته‌های مختلف برگزار می‌كنیم. همچنین در زمینه‌ فعالیت‌های هنری در مؤسسات مقداری كم‌كاری شده كه می‌طلبد مؤسسات قرآنی به عرصه‌های هنری قرآنی نیز وارد شوند و نسبت به برپایی دوره‌های مهارت‌افزایی هنری قرآنی اقدام كنند كه این مورد نیز از هدف‌گذاری‌های ما است.

محمدی در ادامه سخنان خود به برگزاری 22جشنواره ملی و بین‌المللی هنری- قرآنی برای كشف استعدادهای هنری در میان قرآنیان كشور اشاره كرد و افزود: ما در كادرسازی و ارتقای سطح مهارت یك سرمایه‌گذاری جدی كرده‌ایم كه از بهمن‌ماه امسال به همه مؤسسات قرآنی ابلاغ می‌شود و هر مؤسسه‌ای كه در این زمینه اعلام آمادگی و دوره‌ها را برگزار كند، حمایت می‌شود.

وی افزود: در ما‌ه‌های باقیمانده سال نیز مؤسسات قرآنی دوره‌های "دعا و قرآن مساعد" را برگزار می‌كنند، این دوره‌ها در راستای تدبیر بیشتر قرآن‌آموزان در كلام الهی است، زیرا تدبیر در قرآن از مسایل مهم به شمار می‌رود كه اگر به كودكان این تدبر آموزش داده شود، نگاهشان به مفاهیم دینی تغییر می‌كند.

رییس مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور تصریح كرد: قطب قرآنی‌شدن به افزایش قاریان یا گروه‌های تواشیح نیست، البته این موارد زیر ساخت‌ هستند اما كافی نیست، مؤسسات باید با قدرت وارد عمل شوند و ما از آن‌ها حمایت می‌كنیم.

وی گفت: حركت‌هایی در جهان موفق هستند كه مردمی اند و دولت‌های نهم و دهم در زمینه فعالیت‌های قرآنی سنگ تمام گذاشته‌اند كه در برخی از استان‌ها توانسته‌اند اعتبارات قرآنی را به خوبی جذب و در برخی استان‌ها كم‌ جذب كرده‌اند.

محمدی اظهار داشت: همه اینها به بركت تعهد دولت و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به قرآن‌كریم است. باید بسترهایی را فراهم و از ظرفیت‌های موجود استفاده كنیم.

وی ادامه داد: گله‌مندی خوب است و ما مسوولان باید در برابر این گله‌مندی‌ها صبور باشیم، اما زمانی كه تصمیم به انجام كاری گرفتید نباید كسی جلوی شما را بگیرد، حركت‌های داوطلبانه و حركت‌هایی كه زیرساخت‌های مردمی دارند مطلوب هستند.

رییس مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور گفت: مسأله وهابیت در خوزستان تهدید نیست و شاید در برخی استان‌های دیگر جدی‌تر باشد. تشكیل‌ هفته‌های قرآنی و دعوت از مستبصران و یا هر نوع فعالیت‌ قرآنی دیگر مطلوب است، اما كار فقط نباید روبنایی باشد، كار قرآنی باید زیرساختی و مؤثر باشد. ما در مركز از هر نوع تحرك كه در این بخش صورت گیرد از مؤسسات قرآنی حمایت جدی می‌كنیم.

وی ادامه داد: از نشریات قرآنی مؤسسات نیز كه برخی مدیران در این جلسه به آن اشاره داشتند مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور به حسب مورد فصلنامه یا ماهنامه و حتی روزنامه قرآنی حمایت می‌كند.

رییس مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور از انتشار 200نشریه قرآنی در كشور خبر داد و گفت: بخشی از این نشریات به استان خوزستان و مؤسسات قرآنی آن می‌رسد. نشریات بودجه دارند و ما برای تولید محتوا نیز مساعدت لازم را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: امسال بنا داریم مؤسسات قرآنی كه بیشترین موفقیت و آمار قبولی قرآن‌آموزان را داشته باشند معرفی و مؤسسات كم‌كار را توبیخ كنیم و پیشنهاد برگزاری مسابقات بین مؤسسات قرآنی جالب توجه است.

رییس مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور گفت: بهتر است برخی حساسیت‌ها را كنار گذاشته تا خداوند در كار ما بركت قرار دهد.

وی همچنین از پیشنهاد اجرای برنامه‌های قرآنی در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان كه توسط سید حسین موسوی مدیر موسسه قرآنی اهل بیت(ع) مطرح شد، استقبال كرد و افزود: طرح بسیار مناسبی است كه مؤسسات قرآنی در عرصه راهیان نور فعالیت كنند، با اختصاص حداقل مبلغ 10میلیون تومان از تولید یا توزیع بسته‌های فشرده قرآنی در یادمان‌های دفاع مقدس حمایت می‌كنیم.

رییس مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور همچنین از تلاش این مركز برای اخذ سهمیه عمره برای مدیران مؤسسات قرآنی كشور در سال 90 خبر داد و گفت: جزئیات آنرا در هفته جاری اعلام خواهد كرد.

محمدی خطاب به مؤسسات قرآنی استان گفت: هر مؤسسه به اندازه وسع و توان خود فعالیت كند و هرگز خود را به زحمت‌های بی‌فایده دچار نسازد، از ظرفیت‌های مكانی مساجد و حسینیه‌ها نیز می‌توان بهره برد.

محمدی گفت: به زودی مؤسساتی كه مایل به رهن مكان هستند می‌توانند از مركز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی كشور وام بدون بهره دریافت كنند تا ناچار به پرداخت اجاره‌بهاء نشوند. مؤسسات تكلیف شرعیشان فعالیت قرآنی است نه چیز دیگر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز