آیا عادل فردوسی پور برای بحث دلالی شهید می‌شود؟

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۲۲:۲۴:۳۷
کد خبر: ۹۱۷۱۹
آیا عادل فردوسی پور برای بحث دلالی شهید می‌شود؟
علیپورنقل قولی از عادل را به زبان آورد که: «اگر من را بکشند، شهید محسوب می‌شوم یا نه؟» این سوال طنزآمیز رگه‌های تلخی در خود دارد که امیدواریم همیشه در حد همین شوخی...

فردا: آنچه که در برنامه شب گذشته نود برای بینندگان تلویزیون به نمایش گذاشته شد، تکه‌هایی از حقیقت مهیبی بود که در لایه‌های زیرین فوتبال ایران جریان دارد. حقیقتی که برخواسته از پول‌های بی‌حساب و کتاب و بی‌زحمت. فوتبالیست‌های طمعه کار و مدیران نابلد و دلالان سوداگر است. چیزی که به مرور از دلایل مهم افتی کیفی فوتبال ایران ارزیابی می‌شود.

در برنامه دیشب که با می‌انداری عادل فردوسی‌پور به پایان رسید، افراد زیادی در مصاحبه‌های تلویزیونی و حضوری اتهاماتی را نسبت به هم و دیگران به زبان آوردند و متهمین در فرصت‌های کوتاه و بلند به دفاع از خود پرداختند. برنامه نود هفته آینده نیز حول همین موضوع خواهد چرخید و به نظر فردوسی‌پور باید برنامه ریزی بهتری برای برنامه هفته آینده داشته باشد. اما برنده‌ها و بازنده‌های این شوی طولانی تلویزیونی.


ستاره: حسین هدایتی مالک باشگاه استیل اذین بیشترین زمان حضور در برنامه را به خود اختصاص داد. او نزدیک به یک ربع به صورت پلی بک (ضبط شده) و نزدیک به یک ساعت به عنوان می‌ه‌مان تلفنی، اتهاماتی را علیه خشایار محسنی فعال و مدیر باشگاه دی استرادای اسلواکی مطرح کرد. هدایتی در این برنامه در لابه لای حرف‌ها بخشی از مکالمات شخصی خود با افرادی مثل عزیزالله محمدی را به زبان آورد که البته چندان اخلاقی نبود. هدایتی همچنین چند بار تاکید کرد که از حرف‌های خشایار محسنی و البته عزیزمحمدی فیلم دارد که تاکید او بر این جملات کمی عجیب بود. چراکه احتمال این فیلمبرداری‌ها بدون رضایت طرف مقابل انجام شده است. محسنی در بخشی از حرف‌هایش، هدایتی را به نزدیکی با برخی نهاد‌ها متهم کرد و گفت: فکر نمی‌کردم ایشان مثل کی جی بی‌(سرویس مخفی شوروی سابق) از شنود استفاده کند. هدایتی در صحبت‌هایش، به دنبال استیفای حق از دست رفته باشگاهش بود و البته نشان داد با وجود موفقیت در تجارت در فوتبال مدیر موفقی نیست.

متهم: خشایار محسنی پس از آغاز حضور بازیکنان ایرانی در لیگ اتریش آرام آرام تبدیل به یک نام آشنا در فوتبال ایران شد. این فرد که به واسطه دوستی با مهرداد می‌ناوند و علاقه به فوتبال به مرور خود را تا حد یک فعال بازار نقل و انتقالات مطرح کرد، حالا سه سالی است که به عنوان مدیر باشگاه دی استرادای اسلواکی در صحنه مطبوعات حضور دارد. او بانی انتقالات مهمی مثل حضور آری هان در ایران بوده است و در زمانی هم مرحوم ناصر حجازی را برای مدیریت فنی تیمش به اسلواکی بود. کاری که البته هوشمندانه بوده است چراکه او شب گذشته چندین بار از نام حجازی برای پاک کردن برخی اتهامات استفاده کرد. محسنی که عادل فردوسی‌پور و برخی میهمانان تند‌ترین حرف‌ها را علیه‌اش به زبان آوردند، در هفته آینده نیز محور بحث‌ها خواهد بود. او البته خونسرد‌تر از آن چیزی است که این اتهامات آزارش بدهد، اما به هرحال با اوضاع پیش آمده به نظر می‌رسد، بخشی از سهولت کار وی در ایران به پایان خواهد رسید، چراکه گفته می‌شود برخی نهادهای مهم برای مقابله با فعالیت او، همین حالا هم وارد عمل شده‌اند.

نکته مهمی که در حرف‌های محسنی وجود داشت، این بود که همه اتهامات و صحبت‌ها باید از مسیر قانون و مدرک پیش برود که البته جمله بسیار درستی است.

دادستان: عادل فردوسی‌پور با صراحت ذاتی‌اش تنها کسی است که جرات روی آنتن بردن چنین برنامه‌هایی را دارد. به خاطر داشته باشید طرح اتهام به قشری که بخش مهمی از تجارت نزدیک به چهارصد میلیارد تومانی فوتبال را در اختیار دارند، چندان هم ساده و بی‌هزینه نیست. حجت الاسلام علیپور دبیر کمیته تخلفات لیگ حرفه‌ای در بخشی از جملات خود، نقل قولی از عادل را به زبان آورد که گفته بود: «اگر من را بکشند، شهید محسوب می‌شوم یا نه؟» این سوال طنزآمیز رگه‌های تلخی در خود دارد که امیدواریم همیشه در حد همین شوخی باقی بماند.

فردوسی‌پور در سراسر برنامه شب گذشته بدون تعارف حرف‌هایش درباره افراد مختلف به زبان آورد و نشان داد که در فوتبال ایران از معدود افرادی است که حاضر است برای پاکی هزینه بدهد.

قاضی: این بهترین نمایش تلویزیونی حجت الاسلام علیپور روحانی مشهور فوتبال ایران بود. او در مدت کوتاهی که روی آنتن رفت، بی‌واهمه از عواقب بعدی، درباره علی پروین و دامادش صحبت کرد و اتهامات استیل آذینی‌ها علیه این دو را مطرح ساخت. گرچه تلاش‌های او و عزیزمحمدی در این مدت چندان به ثمر ننشسته است و فوتبال ایران درگیر فساد مالی است، اما تعدد مراجعات نشان می‌دهد که بخشی از جامعه فوتبال از حضور او و عزیزمحمدی و البته خود ستاد منشور اخلاقی ناراضی نیستند و شخص علیپور را راهی برای تظلم خواهی می‌دانند.

بازنده: میثم منیعی بازیکن شاهین بوشهر که در ابتدای فصل نقش زیادی در عقد قرارداد بازیکنان شاهین داشت، در اواخر برنامه از طرف حجت زادمحمود بازیکن سابق استقلال اهواز که البته دیگر در فوتبال ایران چهره شاخصی تلقی نمی‌شود، مورد اتهام قرار گرفت که در مدت زمان کوتاهی که در اختیار داشت، موفق به به دفاع مستند از خود نشد. او گفت چون دوست نزدیکش تیم شاهین را در اختیار گرفته بوده، به او مشاوره می‌داده است و... و البته هزینه این مشاوره همین اتهامات تلویزیونی است که حالا ضربدر تعداد بیننده‌های این برنامه شده و به احتمال زیاد فضای بوشهر را برای منیعی سنگین‌تر می‌کند.

شاهد: شب گذشته همچنین اتهاماتی علیه عزیزالله محمدی به زبان آمد. او که حالا شاهد اکثر دعواهای اینچنینی فوتبال ایران است، در بخشی از حرف‌های هدایتی، متهم به این شد که به نفع محمود یاوری برخی از سرمربیان مشنوری را از بازار کار خارج می‌کرده است. عزیزمحمدی اما بخشی از اتهامات را پذیرفت. عجیب‌ترین و جالب ـرین لحظه این مجادله‌های مودبانه زمانی شکل گرفت که هدایتی به او گفت رو به دوربین مدعای وی را تکذیب کند که البته عزیزمحمدی با کمی مکث و تردید این کار را انجام داد. محمدی البته خودش تاکید کرد که برخی جملات را مشورتی به زبان می‌آورده و خود افرادی مثل هدایتی نباید این نظرخواهی‌ها را انجام بدهند.

عصبانی: محمود یاوری سرمربی باتجربه فجرسپاسی پس از آنکه نامش به عنوان مربی‌ای که با سفارش عزیزمحمدی سرمربی استیل آذین شده، به زبان هدایتی آمده، با برنامه نود تماس گرفت و با عصبانیت از هدایتی خواست مراقب حرف زدنش باشد و از رفتارش خجالت بکشد. او در این مکالمه کوتاه استیل آذین تیمی فاسد عنوان کرد که به دلایل مختلف موفق نشد کاری برایش انجام دهد و از سقوط برهاندش. یاوری با این یورش ناگهانی، نشان داد که همچنان خلق و خوی دانشکده افسری در رگ‌هایش جریان دارد. او از ابروهای برداشته بازیکنان استیل و روابط شخصی نادرستشان نکاتی را ارائه کرد که کمتر از وی شنیده بودیم.

دیگران: آرش فرزین، بهشاد یاورزاده، امید رحیمی و بهروز پاک نیت و رحمان احمدی سرمربی نیروی زمینی به فراخور در برنامه حضور داشتند. همچنین یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس در برنامه متهم به کلاهبرداری شد که البته نام وی لو نرفت.

جمله برگزیده: آرش جان ارادتمندم!

(پس از آنکه آرش فرزین در مقابل اتهام جعل خط یونگ مربی هلندی از خود دفاع کرد، به حسین هدایتی سلام کرد و هدایتی که البته ناگهان به نفع پروین و فرزین تغییر موضع داد، با این جمله جواب آقای داماد را داد.)

منبع:fardanews.com

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز