در دیدار رییس سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه با صالحی

روابط ایران و روسیه مورد پسند بسیاری از قدرت ها نیست

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۲۰:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۱
روابط ایران و روسیه مورد پسند بسیاری از قدرت ها نیست
ویكتور ایوانف در دیدار با صالحی با خوشحالی از اینکه اولین دیدار خارجی صالحی با وی تنظیم شده است، آمادگی كشورش را برای توسعه همكاری ها در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اعلام کرد و گفت : كشور ایران برای ما اهمیت زیادی دارد چون ایران كشور مستقلی است و اتكا

به گزارش سرویس سیاسی برنا ، به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار ویكتور ایوانف رییس سازمان فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه با ایشان گفت: همكاری های خوبی در زمینه هسته ای داریم كه امیدوارم در دیگر عرصه ها نیز شاهد روابط مستحكم و خوبـی بـاشیم. 

وی افزود: ایران و روسیه دو همسایه ای هستند كه می توانند در شرایط منطقه تأثیرگذار باشند و افزایش رایزنی های سیاسی می تواند تأثیرات مطلوبی در منطقه داشته باشد. 

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه افزود: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان كاملاً روشن است و ما طی 32 سال گذشته نشان دادیم با اتكال به خداوند و پایداری ملت غیور ایران بخوبی می توانیم درمقابل فشارها ایستادگی كنیم. 

صالحی همچنین تـأكید کرد: بـا یك گفتمـان صریح به نفع دو طرف می تـوانیم تـعاملات سیاسی خود را بگونه ای تنظیم كنیم كه هر دو كشور بهره مند شویم. 

وی ضمن اشاره بـه راه اندازی نیروگاه بوشهرتا 2 ماه آینده و اتصال آن به شبكه برق سراسری گفت: با این رویداد شاهد توسعه همكاری ها با روسیه در زمینه انرژی هسته ای خواهیم بود. 

ویكتور ایوانف با تشكر و ابراز خرسندی از اینكه اولین دیدار خارجی  صالحی با وی تنظیم شده است، آمادگی كشورش را برای توسعه همكاری ها در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اعلام کرد و افزود: كشور ایران برای ما اهمیت زیادی دارد چون ایران كشور مستقلی است و اتكای منطقه می باشد. از طرفی روابط دوستانه ایران و روسیه مورد پسند برخی قدرت ها نمی باشد و بدین خاطر همواره مشكلاتی برای توسعه و پیشرفت ایران بوجود می آورند. 

مقام بلندپایه روسی پیشنهاد تقویت همكاری ها در زمینه دیپلماسی مبارزه با قاچاق مواد مخدر را مطرح و افزود: استراتژی روسیه تشویق جوامع مدنی برای فشار بر دولتها به منظور حل مشكل مواد مخدر در افغانستان است. 

صالحی آمادگی همكاری كشورمان با روسیه در ارتباط با مواد مخدر را در تمامی سطوح اعلام نمود و افزود: بایستی از طریق یك همكاری منطقه ای و بین المللی موضوع را مدیریت و مشكل را حل كنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز