المنار اعلام کرد

انحلال پارلمان اسراییل تصویب شد

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۲:۵۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۵۰۰
انحلال پارلمان اسراییل تصویب شد
انحلال پارلمان اسراییل با موافقت 100 نماینده از مجموع 120 نماینده به تصویب رسید.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از المنار، قرار است انتخابات پارلمانی 22 ژانویه 2013 بر اساس خواسته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تمایل به وجود مدت زمان کوتاه برای تبلیغات انتخاباتی دارد، برگزار شود.

قرار براین بود که دوره فعالیت هجدهمین پارلمان رژیم صهیونیستی در  اکتبر 2013 به پایان برسد اما نخست‌وزیر این رژیم زمان برگزاری انتخابات را زودتر اعلام کرد.

به همین منظور نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای رقابت با نتانیاهو به عرصه سیاست باز می‌گردد و رییس حزب معارض کادیما نیز با اعلام حمایت از وی گفته است که این آمادگی را دارد که به نفع اولمرت از ریاست کادیما کناره‌گیری کند تا اولمرت در بالای فهرست کادیمابه رقابت انتخاباتی وارد شود.

به دلیل طرح‌های ماجراجویانه در قبال ایران، مخالفت‌های گسترده با طرح‌های ریاضت اقتصادی نتانیاهو و انتقادات شدید از وی، مشروعیت او را به زیر سوال برده است.

نتانیاهو که قصد ندارد از طرح‌های اقتصادی خود کناره‌گیری کند، بیم آن را دارد که در صورت اجرای طرح‌های ریاضتی، رای لازم را در انتخابات سال 2013 کسب نکند و به این منظور تلاش کرد انتخابات را زودتر برگزار کند.

نظر شما