در سازمان ملل مطرح شد؛

اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را علیه سوریه تشدید می‌کند/ ممنوعیت ارایه خدمات مالی به سوریه

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۳:۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۵۰۳
اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را علیه سوریه تشدید می‌کند/ ممنوعیت ارایه خدمات مالی به سوریه
سوزان رایس جامعه جهانی را به تلاش بیشتر برای توقف عملیات حزب‌الله در سوریه فراخواند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل در جریان جلسه ماهیانه شورای امنیت برای بررسی مسایل خاورمیانه ادعا کرد که حزب‌الله لبنان طرح‌های خود را با ایران در مورد افزایش حمایت‌ها از بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه بررسی می‌کند. 

همچنین ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از کشورهای همسایه سوریه خواست حریم هوایی خود را کنترل کنند. 

همچنین پنتاگون نیز درباره انتشار سلاح در سوریه ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: آمریکا نگران است که  خرابکاران سلاح‌ها  را به دست بگیرند و اذعان داشت که وزارت دفاع آمریکا حمایت‌های غیرنظامی خود به ارزش 100 میلیون دلار را به کسانی می‌دهد که سعی در براندازی بشار اسد دارند.

روزنامه "الاقتصادیه" عربستان نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا دارایی‌های دو شرکت و 28 شخصیت سوری از حمایت‌کنندگان بشار اسد را مسدود کرد.

بر اساس نشست وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ تحریم‌های جدیدی علیه سوریه اعمال شد و بر اساس تصمیم‌گیری‌ها تعداد تحریم‌های اتحادیه اروپا از نظام سوریه به 181 تن و 54 گروه رسید.

گفتنی است این تحریم‌ها شامل ممنوعیت واردات اسلحه سوریه به اروپا یا انتقال آن به اماکن دیگر، همچنین ممنوعیت ارایه هرگونه خدمات مالی نظیر تامین بودجه مالی عملیات خرید سلاح‌های سوریه می‌شود. همچنین ورود هواپیماهای سوری  به فرودگاه‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع است.

جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی نیز تصریح کرد: از ابتدای درگیری‌ها در سوریه براساس آخرین آمار سازمان ملل 30 هزار تن کشته شده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد کشتار در سوریه به ابعاد جدیدی رسیده و اعدام و شکنجه امری عادی شده و بر اساس آمار سازمان ملل تعداد آوارگان سوری که به کشورهای مجاور گریخته‌اند نزدیک به 300 هزار نفر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز