بازگشت ناوگروه اعزامی سپاه از قطر

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۲۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷
بازگشت ناوگروه اعزامی سپاه از قطر
ناوگروه دریایی سپاه پس از سفر چند روزه به قطر و دیدار با فرماندهان نظامی و بازدید از مراكز نیروی دریایی این كشور به میهن اسلامی بازگشت.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی سپاه، دریادار رضا ترابی فرمانده منطقه یكم نیروی دریایی سپاه در مراسم استقبال از ناوچه‌های اعزامی این منطقه به قطر، كه در بندرعباس برگزار شد، گفت: حضور ناوگروه نیروی دریایی سپاه در كشور دوست و همسایه قطر كه برای نخستین بار در تاریخ نیروی دریایی سپاه انجام ‌گرفت، دستاوردهای قابل توجه و موفقیت آمیزی را به همراه داشت.


وی هدف از این برنامه را تعمیق روابط دوستانه میان دو كشور، تبادل تجارب و بسترسازی برای توسعه تعاملات با دیگر كشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و تصریح كرد: تبادل هیات‌ها و تداوم اینگونه برنامه‌ها خواهد توانست امنیت پایدار منطقه راهبردی خلیج فارس را با تكیه بر مشتركات فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی و نیز همكاری‌های منطقه‌ای و بدون حضور قدرت‌های سلطه‌گر، بیگانه و فرامنطقه‌ای تضمین كند.


ناوسالار یكم محمود شیاری فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی سپاه نیز در بازگشت از این سفر، با تشكر از استقبال گرم و صمیمی دولت قطر، نتایج بازدیدها، ملاقات‌ها و گفت‌وگوها با فرماندهان و مسئولین قطر را مفید و با اهمیت توصیف كرد.


ناوگروه رزمی نیروی دریایی سپاه شامل 3 فروند ناوچه موشك انداز و 2 فروند ناوچه پشتیبانی به دعوت رسمی كشور قطر و به مدت 3 روز به این كشور عزیمت كرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز