سردار نقدی خبر داد

افزایش ۵ برابری فعالیت‌های بسیج سازندگی در برنامه پنجم توسعه

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳
افزایش ۵ برابری فعالیت‌های بسیج سازندگی در برنامه پنجم توسعه
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا پایان برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه امور بسیج سازندگی در كشور پنج برابر می‌شود.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی بسیج، سردار محمدرضا نقدی در نشست اردوی سازندگی سپاه كربلای استان مازندران اظهار داشت: در حال حاضر 600 هزار نفر به اردوهای بسیج سازندگی اعزام می شوند كه سهم استان مازندران برای خدمت رسانی در مناطق محروم حدود 50 هزار نفر است.


وی با اعلام اینكه تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت اعزام اردوهای بسیج سازندگی از 2.5 میلیون نفر فراتر می‌رود، خاطرنشان كرد: در دوران جنگ بیشترین اعزام به جبهه‌ها از سوی مازندرانی‌ها بوده است و این شاخصه مهم در امور اردوهای سازندگی نیز مشاهده می‌شود.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با تأكید بر اینكه درغنی‌سازی اوقات فراغت جوانان باید تمام دستگاه‌ها وارد عمل شوند به نشست اخیر رهبر فرزانه انقلاب با نخبگان دانشگاهی و حوزوی كشور درباره شاخصه‌های الگوی توسعه اسلامی ایرانی اشاره كرد و افزود: بسیج سازندگی بهترین الگوی توسعه اسلامی ایرانی است.


نقدی با تأكید بر اینكه در توسعه كشور نباید از ظرفیت بسیج سازندگی غفلت كرد، خاطرنشان كرد: حضور بخش خصوصی در سازندگی كشور فقط حضور صاحبان ثروت و سرمایه‌گذاران نیست.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با خاطرنشان كردن این نكته كه باید كار را به مردم واگذار كنیم، از بسیج سازندگی به عنوان نمونه موفق این واگذاری‌ها یاد كرد.


نقدی با اشاره به اینكه باید از نیت‌های خیرخواهانه مردم در توسعه و پیشرفت كشور استفاده كنیم، از تلاش و كوشش نماینده عالی دولت در مازندران و مدیران استانی در همراهی با اردوهای بسیج سازندگی مازندران تشكر كرد.


وی ترویج در كشاورزی، توسعه فضاهای سبز، ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی، آبخیزداری و ... را از جمله موضوعات اردوهای سازندگی برشمرد و افزود: هوش مدیریتی اقتضا می كند كه بیشتر از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده شود.


وی با تأكید بر اینكه سخت ترین مشكل با حضور مردم حل می شود، به مشكلات اجتماعی ناشی از شیوع مواد مخدر در كشور اشاره كرد و افزود: اگر همه مردم در مقابله با این معضل به صحنه بیایند، تمام دنیا از نتیجه كار مردم كشورمان متحیر می شوند.


نقدی با تأكید بر اینكه مردم باید برای سازندگی كشور وارد عمل شوند، به حضور بسیج در حادثه زلزله شهرستان ریگان استان كرمان اشاره كرد و گفت: در این حادثه بسیجیان جزو نخستین گروه های حاضر در صحنه بودند كه تعداد زیادی از حادثه دیدگان را در لحظات اولیه حادثه از زیر آوار بیرون آوردند.

نظر شما