دکتر غلامحسین الهام در گفت‌و‌گوی اختصاصی با برنا:

بعضی برخوردها با آمارهای رسمی کشور مثل گرفتن کارد از تیغه است

۱۳۹۲/۰۵/۰۱ - ۲۰:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۸۳۵
بعضی برخوردها با آمارهای رسمی کشور مثل گرفتن کارد از تیغه است
در مجموع بیشتر برنامه ها به سمت تخطئه کارکرد دولت قبل بوده است لذا منتظر برنامه‌های جدید، کار جدیدتر و حرکت رو به جلو و قوی از دولت آینده هستیم.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص برنامه‌های اعلام شده توسط آقای روحانی گفت: تا الان برنامه ویژه و خاصی از ایشان ندیدم آنچه که تا به حال از دولت یازدهم و از مسئولین می‌شنوم نقد تند و بعضی داوری های عجولانه نسبت به دولت نهم و دهم است، به خصوص نسبت به تخطئه بعضی اطلاعات و آمارهای رسمی کشور است.

وی افزود: این نوع برخورد با آمارهای رسمی کشور مثل گرفتن کارد از تیغه آن در دست است که در نهایت دست خود آن فرد زخم خواهد شد. بسیاری از اطلاعات باعث خنده مردم خواهد شد، به طور مثال گفته می‌شود سالانه 14 هزار شغل ایجاد شده در صورتیکه این طور نیست چرا که مثلاً پروژه شاندیز مشهد خود 50 هزار تا 80 هزار شغل ایجاد کرده است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در مجموع بیشتر برنامه ها به سمت تخطئه کارکرد دولت قبل بوده است لذا منتظر برنامه‌های جدید، کار جدیدتر و حرکت رو به جلو و قوی از دولت آینده هستیم. ما از پیشرفت خوشحال می شویم حالا هر کسی که می خواهد باشد.

الهام تصریح کرد: به دولت آینده پیشنهاد می کنیم که همیشه به آینده توجه داشته باشد چرا که با رویکرد نگاه به عقب اتفاقی نمی افتد. باید دید که نقطه مطلوب پیشرفت کشور ما کجاست و در ادامه از فرصت های محدود برای حرکت رو به جلو و پیشرفت استفاده کنند.

معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری افزود: وقتی این احساس در عموم ایجاد شود همگرایی عمومی نیز ایجاد خواهد شد. به طور حتم دولت آینده با این رویکرد موفق خواهد شد. حتی اگر کشور با پستی و بلندی‌ها و مشکلاتی هم روبرو شود مردم آن را درک می کنند چرا که می بینند دولت به فکر مردم است.

الهام با بیان این مطلب که ما در این دولت تجربه تلخی را در حوزه رسانه‌ها پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: برخی رسانه های سیاسی و وابسته به گروه ها و حزب ها برخوردهای غیرمنصفانه ای به این دولت داشتند و موجب کندی روند پیشرفت کشور و همچنین تاثیر منفی در فضای عمومی شدند. امیدواریم رسانه ها در دولت یازدهم مشتاقانه برخورد کنند و اطمینان می دهم که این اتفاق در دولت آینده نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دولت یازدهم که نزدیک به دولتی اصلاح طلب نیز هست آیا از تجربیات اصولگرایان و دولت فعلی استفاده خواهد کرد، گفت: با این تخطئه ای که من می بینم دیگر موجبی برای استفاده از تجاربی برای خودشان باقی نمی گذارند.

سخنگوی دولت در خصوص ایجاد دفتر رئیس جمهور سابق در پاستور گفت: این موضوع قصه ای است که در زمان آخر دولت هشتم و دولت آقای خاتمی مطرح بوده است در آخر دولت آقای خاتمی مصوبه ای از سوی دولت ابلاغ شد که به موجب آن رئیس جمهور سابق و وزرای آن امکان استفاده از ظرفیت های نهاد ریاست جمهوری را دارند و حتی برایشان هم طرازی هایی هم تعریف شد.

وی در ادامه بیان کرد: در زمان آقای خاتمی وجود کارشناسان علمی و صاحب نظران در ساختمان ریاست جمهوری برای دادن خدمات به مجموعه وزاری دولت و رئیس جمهور نیز تبدیل به قانون شد. دولت آقای خاتمی هم در آن زمان از این کمک ها بهره می گرفت به طور مثال زمانیکه در دفتر ریاست جمهوری بودم می دیدم که کارشناسان و صاحب نظران برای دادن کمک به رئیس جمهور به دفتر ایشان بسیار راحت رفت و آمد می کردند. بنابراین طرح این موضوع ریشه در دولت هشتم دارد نه دولت آقای احمدی نژاد!

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور و وزرا حتی بعد از ریاست جمهوری نیز از یک ضرورت حفاظتی برخوردار هستند اینها افرادی هستند که به عنوان یک شخصیت سیاسی مورد رجوع قرارمی گیرند. بنابراین به دفتر و جایگاهی که خدماتی در طراز ریاست جمهوری اسلامی ارائه شود، نیاز دارند. بنابراین این موارد پیش بینی عالمانه شده و اختصاص به دولت احمدی نژاد ندارد و البته من فکر نمی‌کنم آقای احمدی نژاد در صورت تعبیه این دفتر در پاستور بنشیند چرا که در زمانیکه ایشان رئیس جمهور بودند به دلیل مشغله کاری در پاستور نمی نشستند چه برسد به زمانیکه دیگر رئیس جمهور نباشند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز