سفیر سابق ایران در برزیل:

برزیل سیاست را در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی قرار داده است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹
برزیل سیاست را در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی قرار داده است
سید جعفر هاشمی گفت: برزیل به علت اتخاذ سیاست های مناسب از سوی سردمداران در مسایل سرمایه گذاری کشوری بسیار غنی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی برنا، سید جعفر هاشمی در نشست بررسی "فرصت های اقتصادی ایران و برزیل" که در دفتر مطالعات استراتژیک خاور میانه برگزار شد، گفت: رشد اقتصادی برزیل بسیار بالاست و همین مسأله برزیل را به یک قطب بزرگ اقتصادی در دنیا تبدیل کرده است.

هاشمی ادامه داد: برزیل در تمامی مذاکراتی که در عرصه بین المللی انجام داده، خواستار حضور در شورای امنیت بوده و همچنین نخستین اولویت خود را مباحث اقتصادی قرار داده است.

وی افزود: تمامی مذاکرات اقتصادی برزیل، توسط وزیر خارجه این کشور انجام می شود. و همین مسأله بیانگر آن است که برزیل سیاست را در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی قرار داده است.

سفیر سابق ایران در برزیل افزود: ساختار سیاسی و اقتصادی برزیل در اثر نزدیک شدن به گروه هایی همچون "بریک" و "رنگین کمان" رشد مناسبی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اتخاذ سیاست های مناسب از سمت سیاست مداران این کشور گفت: برزیل به علت اتخاذ سیاست های مناسب از سوی سردمداران در مسایل سرمایه گذاری کشوری بسیار غنی شده است.

هاشمی با اشاره به این مسأله که برزیل را می توان در سطح اروپا دانست تصریح کرد: این کشور با وجود بحران اقتصادی کنونی جهان، سطح مبادلات خود را با کشورهای آفریقایی به 26 میلیارد دلار رسانده است.

وی در ادامه به برخی از ظرفیت های برزیل اشاره کرد و گفت: برزیل اولین کشوری است که دارای سوخت بیواتانول در دنیاست. در بخش صنعت و معدن بسیار پیشرفت های قابل توجهی دارد. این کشور در صنعت نفت و گاز نیز دارای تکنولوژی برتری است.

سفیر سابق ایران در برزیل با اشاره به ظرفیت های موجود در برزیل افزود: ایران می تواند در خصوص همکاری در مواردی چون تولید قطعات اتومبیل، حمل و نقل ریلی و فرودگاهی، بنادر و ساخت کشتی و سکوهای بنادر و صنایع سنگی و تزئینی ساختمان با این کشور مراودات مناسبی ایجاد نماید.

وی گفت: برزیل تا سه دهه آینده می تواند یکی از مهم ترین و تاثیرگزار ترین کشورها در عرصه بین الملل باشد.

هاشمی تصریح کرد: برزیل یکی از چهار کشوری است که تکنولوژی خارج کردن نفت از اعماق دریا را داراست و ایران نیز در این خصوص مذاکراتی با این کشور انجام داده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز