صالحی در دیدار با مشاور ویژه وزیر امور خارجه اتیوپی خواستار شد

تبادل نظر مستمر ایران و اتیوپی برای كمك به حل بحران‌های منطقه‎ای

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۸:۳۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰
تبادل نظر مستمر ایران و اتیوپی برای كمك به حل بحران‌های منطقه‎ای
سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ددیدار با مشاور وزیر امور خارجه اتیوپی به سابقه روابط دیرینه دو كشور اشاره کرد و آمادگی ایران برای بسط و توسعه همكاری های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بین تهران و آدیس آبابا را مورد تأكید قرار داد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا  به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، فیساهه یمر (Fisaheh Yemer) مشاور ویژه وزیر امور خارجه اتیوپی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) با علی اكبر صالحی ملاقات كرد. 

در این دیدار سرپرست وزارت امور خارجه ایران ضمن تشكر از سفر مشاور وزیر امور خارجه اتیوپی به تهران به سابقه روابط دیرینه دو كشور اشاره  کرد و آمادگی ایران برای بسط و توسعه همكاری‌های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بین تهران و آدیس آبابا را مورد تأكید قرار داد. 

صالحی همچنین با اشاره به جایگاه راهبردی ایران  اتیوپی در دو منطقه خاورمیانه و شاخ آفریقا ابراز امیدواری كرد: با سفر وزیر خارجه اتیوپی به تهران و تشریك مساعی طرفین از طریق تبادل هیأت‌های دو كشور، روابط فیمابین بیش از پیش تقویت شد. 

وی ضمن اشاره به برخی از مشكلات و مسایل جاری در آفریقا خواستار تبادل نظر مستمر و توامان ایران و اتیوپی برای كمك به حل بحران‌های منطقه‎ای شد. 

در این دیدار فیساهه یمر، مشاور ویژه وزیر امور خارجه اتیوپی نیز ضمن اشاره به روابط سیاسی دیرپا بین دو كشور و همچنین نزدیكی دیدگاه های ایران و اتیوپی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله حمایت از آرمان و خواست ملت فلسطین، سفرش به تهران را با توجه به انتصاب وزیر خارجه جدید اتیوپی ، نقطه آغازی بر دوره جدیدی از روابط تهران – آدیس آبابا خواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز