قدردانی اسماعیل هنیه از ایران برای حمایت از فلسطینی‌ها

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۶:۴۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸
قدردانی اسماعیل هنیه از ایران برای حمایت از فلسطینی‌ها
نخست وزیر دولت قانونی و منتخب فلسطین در نوار غزه ضمن تاكید بر اهمیت روابط حماس با ایران از حمایت‌های تهران از ملت فلسطین قدردانی کرد.
به گزارش سرویس سیاسی برنا، اسماعیل هنیه هم‌زمان با دومین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به غزه از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی قدردانی کرد.


به گزارش شبکه خبری العالم، هنیه در گفت‌وگویی خبری درباره روابط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با ایران گفت: حماس با ایران همچون عربستان، قطر، اردن، ترکیه و مصر روابط دارد و به این روابط اهمیت می‌دهد و از آن استقبال می‌کند.


او اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از ملت فلسطین در زمینه‌های سیاسی‌، رسانه‌ای و مالی حمایت کرده است.

ششم دی‌ ماه دومین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه است که در جنگی 22 روزه و نابرابر هزاران فلسطینی غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و کهنسالان را به خاک وخون کشید، خانه‌های آن‌ها را ویران کرد و در نهایت با پذیرش شکست در برابر پایداری مقاومت فلسطین مجبور به عقب نشینی شد.


در همین حال علی باقری، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی ایران که در دمشق بسر می‌برد، روز یک‌شنبه با شماری از رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی مقیم سوریه و معاونان سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان و دبیرکل جنبش امل دیدار و با بیان اینکه مقاومت آینده منطقه را تعیین می‌کند، تاکید کرد که باید برای گسترش مقاومت به عنوان جریان برتر در منطقه تلاش کنیم.


باقری و رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این دیدار که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد، اوضاع منطقه به‌ویژه فلسطین را در سایه افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و ادامه محاصره غزه بررسی کردند.


معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با احمد جبریل، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، فرماندهی کل نیز خاطرنشان کرد: شرایط کنونی نشان دهنده آن است که مقاومت تعیین کننده آینده منطقه خاورمیانه خواهد بود.


وی افزود: چنین دیدارهایی به تقویت جریان مقاومت در فلسطین کمک می‌کند، چرا که مقاومت جریان برتر در منطقه است و ما باید برای گسترش آن تلاش کنیم.


باقری تصریح کرد: دشمنان با وجود امکانات زیاد در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین شکست خوردند و آمریکا با وجود روی کار آمدن دولت جدید نتوانست دستاوردی برای کسانی که به روند به اصطلاح صلح دل‌خوش کرده‌اند، داشته باشد.


جبریل نیز با ابراز خشنودی از این دیدار از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در منطقه به‌ویژه در لبنان و فلسطین تقدیرکرد.
نظر شما