نقش آمریکا در مسدود کردن برخی سایت ها در مصر

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۰۴:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۵
نقش آمریکا در مسدود کردن برخی سایت ها در مصر
دولت آمریکا در طول اعتراض های مردمی مصر تلاش کرد تا در محدود کردن سطح دسترسی کاربران به سایت ها دولت این کشور را یاری کند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از الجزیره، درست زمانی که در دو هفته گذشته اعتراض های مردمی در مصر آغاز شد همزمان دولت این کشور سطح دسترسی به برخی سایت ها را برای مردم مصر محدود تر کرد اما این سوال به ذهن می رسد که این مسئله چگونه با موفقیت انجام شد.

گروه مدافع آمریکایی با نام "انتشار آزاد" لینکی را معرفی کرده که  مربوط به تکنولوژی شرکتی از کالیفرنیا است که با واگذاری به دولت مصر، در محدود کردن فعالیت های اینترنتی در این کشور موثر بوده است.

 بر اساس این گزارش در زمان آغاز اعتراض های مردمی مصر، دولت این کشور تلاش کرد تا سطح دسترسی مردم به برخی سایت ها را محدود کند.

 بر اساس آخرین خبر ها، حسنی مبارک در اثر فشارهای افکار عمومی در مصر از سمت خود به عنوان رییس حزب دموکراتیک ملی که حزب حاکم این کشور است، استعفا کرده است.

 علاوه بر وی دیگر اعضای هیئت رییسه حزب حاکم نیز از سمت خود کناره گیری کرده اند و اکنون حسام بدراوی به عنوان دبیر کل جدید این حزب برگزیده و جانشین صفوت الشریف دبیرکل سابق شده است.

 وی همچنین به عنوان جانشین جمال مبارک رییس دفتر سیاسی حزب انجام وظیفه خواهد کرد.

 

نظر شما