نام گذاری روز شهدا در مصر

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۳
نام گذاری روز شهدا در مصر
مصری ها با نامگذاری سیزدهمین روز انتفاضه مردمی این کشور بر علیه حزب حاکم به نام˝روز شهدا˝ بر کناره گیری مبارک از قدرت اصرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا سیزدهمین روز تظاهرات مردمی مصر بر علیه رژیم حسنی مبارک به عنوان روز شهدا نامگذاری شده است.

میدان تحریر قاهره در حالی مملو از جمعیتی است که خواستار کناره گیری فوری مبارک از قدرت هستند، که 13 روز از آغاز انتفاضه مردمی مصر می گذرد.

در این روز که به احترام جان باختگان حوادث اخیر به روز شهدا نامگذاری شده، تظاهرکنندگان مصری بار دیگر از برپایی چندین تظاهرات میلیونی دیگر در روزهای آتی خبر داده اند.

در حالی که دولت مبارک تلاش می کند با بازگشایی بانک ها و مراکز تجاری مردم را به سرکارهایشان بازگرداند و شرایط را به حالت عادی بازگرداند، تظاهرکنندگان مصری به احترام شهدا در میدان تحریر قاهره تجمع کردند.

مصری ها معتقدند دستاوردهای انتفاضه مردمی آنها در روزهای گذشته بازگشت به خانه تا زمان برکناری مبارک را برای آنها غیرممکن کرده است.

با این وجود حزب اسلام گرای اخوان المسلمین به عنوان بزرگترین حزب مخالف دولت مبارک اعلام کرده که به منظور حفظ استقلال مصر و منافع مردم مذاکره با نخست وزیر جدید، عمر سلیمان را آغاز کرده است.

  اما گروه های مخالف می گویند این مذاکرات آزمونی برای دولت جدید است که نشان دهد تا چه اندازه حاضر به پذیرفتن خواسته های مردم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز