بحران فرماندهی در ارتش اسرائیل

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۴
بحران فرماندهی در ارتش اسرائیل
در حالی که انقلاب مردمی در مصر و تونس خاورمیانه را متحول کرده، خلأ در فرماندهی نظامی ارتش نظام صهیونیستی را با بزرگترین مشکل تاریخی خود مواجه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از رویترز، رژیم صهیونیستی از انتصاب قریب الوقوع ژنرال بنی گانز، به عنوان رئیس ستاد ارتش خبر داد.

در حالی که دوره تصدی ارتشبد گابی اشکنازی تا دو هفته دیگر به پایان می رسد، رژیم صهیونیستی با مشکلات بسیاری برای تعیین جانشین در این پست مهم مواجه شده است.

در همین راستا سخنگوی نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز(یکشنبه) اعلام کرد به دنبال تغییرات گسترده در رده های ارشد نظامی که همزمان با ناآرامی های منطقه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده، رئیس جدید ستاد ارتش این رژیم معرفی خواهد شد.

ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: انتصاب بنی گانز، ژنرال بازنشسته ارتش امروز(یکشنه) به پارلمان رژیم اشغالگر قدس ارائه خواهد شد.  

این انتصاب در حالی صورت گرفته که صلاحیت ژنرال یوآو گالانت، نامزد پیشین احراز این پست به علت رسوایی مالی پس از ماه ها تأیید و بررسی رد شد. خانه این ژنرال صهیونیست در زمین هایی است که درباره مالکیت قانونی آن شک و شبه وجود دارد.

این در حالی است دولت صهیونیست از چندماه پیش با بررسی اعتبار نظامی واخلاقی ژنرال گالانت وی را برای احراز پست ریاست ستاد ارتش انتخاب کرده بود.

به گزارش رادیو اسرائیل، در حالی که سراسر خاورمیانه در آستانه زیرو رو شدن است، رژیم صهیونیستی با یکی از بزرگترین مشکلات تاریخی خود مواجه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز