اخوان المسلمین: به دنبال قدرت نیستیم

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۹:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۳
اخوان المسلمین: به دنبال قدرت نیستیم
مهم ترین حزب مخالف دولت مصر در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال قدرت نیست.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اخوان المسلمین در بیانیه خود در این زمینه آورده است: حزب اخوان المسلمین هیچ قصدی برای به دست گرفتن قدرت در مصر ندارد، و نمی خواهد زمامدار مصر باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دیدار امروز اعضای اخوان المسلمین با عمر سلیمان نیز تنها یک دیدار بود و در آن مذاکراتی انجام نشده است.

این اظهارات اخوان المسلمین در شرایطی بیان می شود که لحظاتی پیش فرانس 24 از ایجاد توافق میان دولت مصر و احزاب مخالف این کشور در مورد تغییر قانون اساسی کشور خبر داد.

در گزارش این پایگاه خبری آمده است که اخوان المسلمین نیز در این مذاکرات شرکت داشته و این توافقنامه را پذیرفته است.

تظاهرات مردمی در مصر بر ضد حکومت دیکتاتور این کشور حسنی مبارک حدود دو هفته است که آغاز شده است. این در حالی است که در این تظاهرات تاکنون بیش از 300 نفر کشته و بیش از 1500 نفر نیز مجروح شده اند.

در شرایطی که مردم خواهان کناره گیری حسنی مبارک از قدرت هستند، وی همچنان از پذیرش خواست مردم امتناع می کند و قدرت را رها نمی کند.

این در حالی است که وی در اقدامی نمایشی کابینه خود را تغییر داده و عمر سلیمان را به عنوان معاون خود و احمد شفیق را نیز به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب کرده است.

علاوه بر این دولت مصر در اقدامی نمایشی بانک ها را به طور موقت باز گشایی کرده است تا یان گونه به مردم القا کند که شرایط در کشور به حالت عادی بازگشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز