فاطمه رهبر در مجلس؛

خواستار تعیین لایحه برای بیمه زنان خانه دار از دولت شد

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۶:۰۵:۵۳
کد خبر: ۱۶۹۷۲۰
خواستار تعیین لایحه برای بیمه زنان خانه دار از دولت شد
رسانه ها حذف بیمه زنان خانه دار را توسط کمیسیون تلفیق ناشی از کم کاری فراکسیون زنان و مجلس می دانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «فاطمه رهبر» امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 93 گفت: تبصره 11 لایحه که مربوط به بیمه زنان خانه‌دار بود حذف شد در حالی که عملکرد کمیسیون تلفیق در حذف این تبصره شیوه درستی نبود.

وی ادامه داد: چندین سال است که بیمه زنان خانوار، زنان بی سرپرست و بدسرپرست در دستور کار است و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 91 هم بر آن تاکید داشته ضمن این که در بودجه 92 برای بیمه زنان خانوار ردیف وجود داشته است.
 
رهبر افزود: این در حالی است که در لایحه بودجه سال 93 شاهد کاهش 85 درصدی اعتبارات این بخش بوده ایم این در حالی است که 15 میلیارد تومان ردیف برای این بخش در نظر گرفته شده بود.

وی تصریح کرد: گرفتن ایراد حق شورای نگهبان است اما کمیسیون تلفیق با توجه به این که ردیف اعتباری هم وجود داشت این تبصره را حذف کرد.

«علی لاریجانی» در پاسخ به وی اظهارداشت: مجلس برای بیمه زنان سرپرست خانوار عنایت داشت و کمیسیون تلفیق هم جزو تبصره‌ها آورده بود اما نظر شورای نگهبان این بود که این موارد بودجه‌ای نیست و ماهیت قانونی دارد و باید به صورت لوایح ارائه شود.

رهبر در پاسخ به وی اظهارداشت: بحث بیمه زنان سرپرست خانوار در قانون و برنامه پنجم توسعه وجود دارد و مورد تاکید رهبری هم هست اما متاسفانه با حذف این تبصره از روز گذشته رسانه‌ها آن را ناشی از کم کاری فراکسیون زنان و مجلس می‌دانند ضمن این که رییس کمیسیون اجتماعی هم به این مساله دامن زده است.





نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز