در ضیافت شام رئیس خبرگان رهبری مطرح شد؛

تعامل نمایندگان مجلس خبرگان با دولت ضروری است

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۳:۲۱
کد خبر: ۱۷۱۶۰۵
تعامل نمایندگان مجلس خبرگان با دولت ضروری است
نمازی نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بر ارتباط بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان و دولت برای حل برخی مشکلات کشور تاکید کرد.

اعضای مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه شنبه 13 اسفند میهمان ضیافت شام آیت الله محمدرضا مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان رهبری بودند و در جریان آن تعدادی از اعضا نظرات خود را در خصوص مسایل مختلف مطرح کردند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن نمازی نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بر ارتباط بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان و دولت برای حل برخی مشکلات کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی در سخنرانی خود خواستار ساماندهی نطق های پیش از دستور و ترتیب شرایطی شد تا تمامی اعضای مجلس خبرگان در طول دوره ، به تناوب مجال سخن داشته باشند.

آیت الله سیدابوالفضل میر محمدی نیز به بررسی روایت مقبوله عمر بن حنظله و تطبیق ولایت فقیه بر آن پرداخت و بر این اساس به اصل پنجم قانون اساسی اشاراتی داشت.

آیت الله سید علی اکبر قرشی نماینده استان آذربایجان غربی با توجه به خطبه 59 نهج البلاغه و شورش خوارج علیه امیر المومنین و نیز خبرهای غیبی حضرت علی دراین خطبه پیرامون سرنوشت این جماعت باغی مطالبی را بیان کرد.

آیت الله ابوالقاسم وافی یزدی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان با اشاره به مسایل اقتصادی از دولت خواست همانگونه که قول داده است درباره نگرانی خبرگان و دلسوزان پیرامون تورم و گرانی در سطح کشور اهتمام ویژه ای داشته باشد تا جلوی فشار مضاعف بر مردم گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله فرهنگ و بروز برخی ناهنجاری ها در سطح جامعه پرداخت و در خصوص برگزاری جشنواره هایی که حریم احکام اسلامی در آنها رعایت نمی شود، هشدار داد.

آیت الله نورالله طبرسی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه ساری نیز در تکمیل صحبت های حجت الاسلام و المسلمین کازرونی پرداختن به فقه سیاسی و تبیین مسایل پیرامون آن را از سوی خبرگان خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان هم مطالبی را درخصوص پرداختن مجلس خبرگان به مسایل جاری کشور بیان کرد.

وی با اشاره به جایگاه این مجلس از نقش علما و روحانیون شیعه در طول ادوار گذشته وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را بسیار مهم و خطیر ارزیابی کرد و افزود: داشتن عکس العمل صرفاً تدافعی نسبت به مسائل کشور مطلوب نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی دیگر عضو مجلس خبرگان نیز در این نشست با اشاره به مبارزه علیه افکار انحرافی در طول تاریخ از عصر پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) تا عصر حاضر استفاده از تجربه گذشتگان برای جلوگیری از ترویج فرهنگ مهاجم غربی و تفکرات منحرف را خواستار شد و افزود: وظیفه و سهم نمایندگان مجلس خبرگان دراین زمینه دارای اهمیت فوق العاده ای است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نیز بر معرفی هرچه بیشتر مجلس خبرگان در سطح جامعه و برای مردم تأکید و تصریح کرد: باید آگاهی توده مردم را نسبت به این مجلس مهم و نقش آن در نظام بالا برد؛ چرا که مردم باید بدانند این مجلس از جایگاه والایی برخوردار است که وظیفه تصمیم سازی در سطح کلان نظام را بر عهده دارد.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی هم با اشاره به سخنان آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری در مورد پرهیز از اسراف در نهادها، دوایر دولتی و عموم جامعه این مساله را مطابق آموزه های دینی و دستورات اسلام عزیز دانست و پیشنهاد داد این امر هر چه سریعتر با بهترین شیوه در سطح کشور نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه زاهدان نیز با اشاره به خلق حماسه سیاسی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از سوی مردم و مسولان نظام ، برکات این حماسه را مدیون منویات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: حضور پر شعور آحاد مردم از برادران شیعه و اهل سنت در راهپیمایی 22 بهمن امسال از نشانه ها و برکات این حماسه سیاسی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی دیگر نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز مطالبی را پیرامون وظایف مجلس خبرگان رهبری بیان کرد .

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نیز بر وحدت هر چه بیشتر بین مسوولان و مردم برای پیشبرد اهداف نظام تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله فرهنگ اشاره و بر رعایت قوانین و اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه و حرکت دولت و تمام دستگاه های دولتی از جمله وزارت ارشاد و آموزش عالی در راستای اجرای این طرح تاکید کرد.

آیت الله احمد بهشتی هم درباره برخی تهدیداتی که ممکن است جامعه را تهدید کند، سخنانی ایراد کرد.

وی نسبت به برخی مسایل مربوط به بنیان خانواده ایرانی و خطراتی که آن را تهدید می کند هشدار داد.

همچنین در خصوص بروز برخی ناهنجاریهای فرهنگی در سطح جامعه بویژه در بین جوانان را خطری جدی در مسیر فرهنگ دینی نظام اسلامی ارزیابی کرد.

به گزارش برنا، در پایان این نشست که طبق روال اجلاس گذشته در حاشیه اجلاسیه برگزار می شود، آیت الله مهدوی کنی ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری ، ضمن سخنانی بر وظیفه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد.

وی افزود: وجود این مجلس در ساختار نظام جمهوری اسلامی و تدبیر حضرت امام (ره) برای تشکیل این مجلس با عظمت در راستای تقویت جایگاه رهبری و پشتوانه قوی رهبری نظام است.

ریاست مجلس خبرگان همچنین بر وحدت و همدلی هر چه بیشتر مسوولان در دستگاه های مختلف و روحانیت تأکید نموده و از دولت محترم خواست با تعامل بیشتر با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری از رهنمودهای دلسوزانه نمایندگان این مجلس برای پیشبرد بهتر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده بیشتری کند.

نظر شما