اهداف سفر روحانی به عمان:

پاسخ به سفر پادشاه عمان/گفت‌وگو درباره همکاری‌های بین المللی

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۱:۳۵:۰۷
کد خبر: ۱۷۳۳۶۲
پاسخ به سفر پادشاه عمان/گفت‌وگو درباره همکاری‌های بین المللی
در سفر سلطان قابوس به تهران، قراردادهایی امضا و توافق‌هایی انجام شد و اکنون دنبال اجرایی کردن توافقات و تفاهمات جدید با این کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیش جمهور اسلامی ایران اهداف سفر خود به عمان را تشریح کرد. 

اهداف این سفر، تقویت روابط دوجانبه بین ایران و عمان است؛ چراکه رابطه ایران و کشورهای اسلامی و همسایه برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،، دکتر روحانی پیش از ترک تهران به مقصد عمان، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: سفرم به عمان در پاسخ به سفر پادشاه عمان به تهران است که در شهریور امسال انجام شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: رابطه با کشورهای اسلامی و همسایه اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد. 

روحانی با اشاره به اهداف سفر دو روزه خود، گفت: اهداف این سفر، تقویت روابط دوجانبه بین ایران و عمان است؛ چراکه رابطه ایران و کشورهای اسلامی و همسایه برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و کشورهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بخاطر حساسیت بالای این آبراه، اهمیت ویژه‌ای دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه عمان در یک سمت تنگه هرمز قرار دارد و ایران در سمت دیگر این تنگه است، خاطرنشان کرد: همواره با عمان روابط خوبی داشته‌ایم و بویژه در این دولت روابط دو کشور گام به گام به سمت استحکام بیشتر رفته است.

روحانی همچنین به سفر پادشاه عمان به ایران در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: در سفر سلطان قابوس به تهران، قراردادهایی امضا و توافق‌هایی انجام شد و در این سفر نیز به دنبال اجرایی کردن توافقات و تفاهمات جدید با این کشور در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، نفت و گاز، مسایل پولی و بانکی و مسایل فرهنگی هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما با کشور عمان همواره در زمینه مسایل بین‌المللی نیز همکاری‌هایی داشته‌ایم که این همکاری در این سفر مدنظر قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز