معاون اول رئیس‌جمهور:

همه بخش‌ها توسعه دولت الکترونیک را در اولویت قرار دهند

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۲:۵۷:۲۱
کد خبر: ۱۷۳۳۹۶
همه بخش‌ها توسعه دولت الکترونیک را در اولویت قرار دهند
با توجه به ارتباط مستقیم این موضوع با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، دولت اجرای آن را به عنوان یک پروژه‌ اصلی در دستور کار قرار داده است.

معاون اول رئیس‌جمهور، توسعه دولت الکترونیک را از اولویت‌ها و نیازهای اصلی کشور برشمرد. 

جهانگیری گفت: با توجه به ارتباط مستقیم این موضوع با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، دولت اجرای آن را به عنوان یک پروژه‌ اصلی در دستور کار قرار داده و اهتمام دارد این طرح را به نتیجه برساند.

به گزارش گروه اخبار خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری عصر دیروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات با اشاره به گزارش دبیرخانه شورا درباره آئین‌نامه اجرایی دولت الکترونیک، خواستار تشریح و تبیین این آئین‌نامه در یکی از جلسات هیأت دولت شد و افزود: با ارائه این گزارش در جلسه هیأت وزیران، ظرفیت دستگاه‌های اجرایی نیز در حمایت از این طرح قرار می‌گیرد و سریعتر به نتایج و اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.

معاون اول رئیس‌جمهور از همه دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مرتبط خواست توسعه دولت الکترونیک را به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار قرار دهند تا با همگرایی و همراهی بخش‌های مرتبط، الزامات فنی و زیرساختی لازم فراهم شده و هرچه زودتر شاهد اجرای این طرح باشیم.

در این جلسه، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گزارشی از عملکرد و فعالیت سه‌ماهه دبیرخانه و کمیسیون راهبردی شورای عالی فناوری اطلاعات ارائه کرد و به تشریح برنامه‌ها، اقدامات و آئین‌نامه اجرایی توسعه دولت الکترونیک پرداخت.

در این نشست، وزرای دادگستری، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نیز ضمن حمایت از برنامه‌ها و اقدامات اجرایی توسعه دولت الکترونیک، بر لزوم اجرای آئین‌نامه تدوین شده تاکید و نظرات خود را در زمینه بخش‌های مختلف این آئین‌نامه مطرح کردند

نظر شما