سخنگوی کاترین اشتون:

مذاکرات تخصصی در سطح کارشناسان در حال برگزاری است

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۸:۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۷۶۵۵۲
مذاکرات تخصصی در سطح کارشناسان در حال برگزاری است
هر دو طرف مذاکره بر تعهد سیاسی خود برای دستیابی به توافقی جامع در ارتباط با برنامۀ هسته ای ایران تأکید دارند.

به نقل از خبرگزاری «رویترز» در تاریخ 3 آوریل 2014،مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، در سطح کارشناسی در وین در حال برگزاری است. این مذاکرات در ادامۀ توافقی که در اواخر جولای سال گذشته در مورد چگونگی حل و فصل مناقشه یک دهه‌ای هسته‌ای ایران صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا و به نقل از خبرگزاری «رویترز» در تاریخ 3 آوریل 2014،مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، در سطح کارشناسی در وین در حال برگزاری است. این مذاکرات در ادامۀ توافقی که در اواخر جولای سال گذشته در مورد چگونگی حل و فصل مناقشه یک دهه‌ای هسته‌ای ایران صورت خواهد پذیرفت.
 
این دور از مذاکرات با شرکت کارشناسانی از ایران، ایالات متحده، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و انگلیس برگزار خواهد شد و مقدمۀ دور جدید مذاکرات در سطح وزیران خارجه خواهد بود که قرار است هفتۀ آینده در وین صورت پذیرد. مذاکرات پیش روی با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف برگزار خواهد شد که در نوع خود سومین دور مذاکرات از فوریه سال گذشته قلمداد می‌شود.

در همین رابطه سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد که مذاکرات تخصصی در سطح کارشناسان در حال برگزاری است، اما وی هیچ جزئیاتی در این رابطه اظهار نداشت. مقامات رسمی پیشتر اعلام کرده‌اند که برای آگاهی از جزئیات این مذاکرات باید تا پایان روز شنبه منتظر بود. مذاکرات پیش‌رو با هدف تسریع در روند اجرایی شدن توافقنامۀ جولای سال گذشته صورت خواهد گرفت که در طی آن قرار شد در ازای کاهش و رفع تحریم های بین المللی که آسیب جدی به اقتصاد وابسته به نفت ایران وارد می‌کند، حوزه‌های فعالیت ایران در موضوع هسته ای مشخص شود.

این در حالی است که هر دو طرف مذاکره بر تعهد سیاسی خود برای دستیابی به توافقی جامع در ارتباط با برنامۀ هسته ای ایران تأکید دارند هر چند که مقامات رسمی معتقدند که دستیابی به این مهم با دشواری‌هایی روبرو خواهد بود.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز