انتقاد جماعت اسلامی هند از کشتار مسلمانان

دولت برای حفاظت از جان و دارایی مسلمانان آسام اقدام موثر اتخاذ کند

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۵۲۵۵
دولت برای حفاظت از جان و دارایی مسلمانان آسام اقدام موثر اتخاذ کند
اجساد اخیر قربانیان مسلمان از جمله زنان و کودکان در روستایی در ایالت آسام کشف شدند.

«جماعت اسلامی هند» انفعال دولت این کشور را در مقابله با کشتار «بی‌رحمانه‌ی» اخیر مسلمانان ایالت خشونت‌زده‌ی آسام در شمال شرق هند محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از پرس تی وی،این گروه روز یک‌شنبه (۴ می، ۱۴ اردیبهشت) در بیانیه‌ای از مقامات خواست عوامل خشونت را تحت پیگرد شدید قضایی قرار دهند و عواملی را که در پس این خشونت مرگبار قرار دارند، محاکمه و مجازات کنند.

«نصرت علی» ، دبیر کل «جماعت اسلامی هند»، از دولت این کشور خواست برای حفاظت از جان و دارایی مسلمانان منطقه‌ی خشونت‌زده‌ی آسام اقداماتی مؤثر اتخاذ کند.

این در حالی است که نیروی پلیس در شمال شرق هند از کشف اجساد 9 مسلمان دیگر خبر داده است.

با کشف این اجساد، شمار قربانیان موج حملات گروه‌های افراطی و شبه نظامیان قبیله‌ای به مسلمانان ایالت آسام، به ۳۲ نفر رسیده است.

اجساد اخیر قربانیان مسلمان از جمله زنان و کودکان در روستایی در ایالت آسام کشف شدند.

این در حالی است که موج جدید خشونت، روز پنج‌شنبه با حمله مرگبار شورشیان قبیله‌ای به این منطقه و کشته شدن تعدادی از مسلمانان آغاز شد.

مقامات، بعد از کشته شدن ده‌ها مسلمان در سه روز خشونت فرقه‌ای، از استقرار صدها نظامی در ایالت آسام خبر دادند.

منابع دولت هند می‌گویند مهاجمان، عضو گروهی از «جبهه‌ی دموکراتیک ملی بودولند» (NDFB) هستند . آنان به تلافی مخالفت مسلمانان با نامزد مد نظر شبه نظامیان در انتخابات پارلمانی هند، مسلمانان را هدف حمله قرار داده‌اند.

این در حالی است که سازمان‌های حقوق بشر مقامات هند را به چشم‌پوشی از خشونت جاری علیه مسلمانان متهم کرده‌اند.

آمار اخیر نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر، شمار زیادی از مسلمانان در سراسر آسام کشته و ۵۰۰ هزار نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

ژوئیه‌ی ۲۰۱۲ میلادی، حدود ۱۰۰ مسلمان در موج حملات خشونت‌آمیز در ایالت آسام جان باختند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که نارندرا مودی، رهبر راست‌گرای هندو، به عنوان نامزد مورد نظر حزب مخالف موسوم به «حزب بهاراتیا جاناتا» (BJP) برای نخست وزیری مطرح شده است.

مودی دوازده سال گذشته وزیر اعظم ایالت گُجرات بوده است. مسلمانان همچنان دخالت وی را در فتنه‌ی سال ۲۰۰۲ میلادی علیه مسلمانان در ایالت گجرات به یاد دارند. حزب وی حتی در مناطق عمدتا مسلمان نشین نیز از مطرح کردن یک نامزد مسلمان دریغ کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز