علی لاریجانی:

طرح انتقال آب کارون به اصفهان با حضور نمایندگان دو استان بررسی می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۹۰۴۴
طرح انتقال آب کارون به اصفهان با حضور نمایندگان دو استان بررسی می‌شود
نمایندگان در اظهارات خود با یادآوری تاثیر انتقال آب این استان به اصفهان بر افزایش مشکلات بخش کشاورزی و دامپروی استان چهارمحال و بختیاری، تاکید کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتقال آب کارون به استان اصفهان و پروژه تونل های گلاب و بهشت آباد با دعوت از وزیران نیرو، جهاد کشاورزی و کشور و مشارکت نمایندگان استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان دوباره بررسی می شود.

به گزارش برنا به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» روز دوشنبه در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری بر لزوم بررسی پروژه گلاب و بهشت آباد با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و کشور تاکید کرد.

رییس مجلس در این دیدار با یادآوری مشکلات استان چهار محال و بختیاری در حوزه کمبود آب، گفت: کمبود آب از جمله معضلاتی است که اکثر استان های کشور با آن روبرو هستند، اما برای حل این بحران باید هرچه سریع تر در جلسه ای با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و کشور، چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: برخی از پروژه‌ها مانند تونل های گلاب و بهشت آباد در حال انجام است که بنا به گفته شما نمایندگان استان، راه اندازی آن مشکل ساز خواهد شد و براساس این اظهارات، با دعوت از وزرا و نمایندگان دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، نحوه اجرای این پروژه‌ها را مجددا بررسی خواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار، اعضای مجمع نمایندگان استان چهار محال و بختیاری موضوعاتی را درباره کم آبی استان به دلیل قرارگرفتن در ارتفاع و عدم امکان بهره برداری از دو رودخانه زاینده رود و کارون به دلیل اختلاف سطح، اجرای غیرقانونی دو تونل گلاب 2 و بهشت آباد مطرح کردند.

این نمایندگان در اظهارات خود با یادآوری تاثیر انتقال آب این استان به اصفهان بر افزایش مشکلات بخش کشاورزی و دامپروی استان چهارمحال و بختیاری، مهاجرت به استان‌های همجوار از جمله اصفهان را از معضلات ناشی از اجرای این طرح دانستند و تاکید کردند که این کار بر بار مشکلات استان اصفهان خواهد افزود.

نظر شما