رحمانی فضلی:

مردم تکیه گاه دولت هستند/ برای اجرای طرح کارت هوشمند ثبت احوال در کشور تکلیف قانونی داریم

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۰۷:۲۳
کد خبر: ۱۸۹۱۱۵
مردم تکیه گاه دولت هستند/ برای اجرای طرح کارت هوشمند ثبت احوال در کشور تکلیف قانونی داریم
تلاش ما این است در حوزه تجهیز فنی الکترونیکی با به روز و آنلاین کردن فعالیت ها بتوانیم تحرک جمعیت را به روز، سنجش و اندازه گیری کنیم .

وزیر کشور گفت: آمار استخراجی در سازمان ثبت احوال باید نشانه و شیوه‌هایی برای مسوولان، برنامه ریزان و تصمیم سازان کشور باشد تا از آن آمار به نحو موثر استفاده کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در مراسم گردهمایی مدیران ثبت احوال اظهار داشت: ما برای اجرای طرح کارت هوشمند ثبت احوال در کشور تکلیف قانونی داریم و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی بر ضرورت حمایت بیشتر دولت از سازمان ثبت و احوال تاکید کرد و یادآور شد: برنامه‌ای که از مسوولان سازمان ثبت احوال خواسته شده این است که بعد تحلیل آمار را در این سازمان تقویت کنند و واحدهای پژوهشی فعال تر شوند تا بتوانیم به اعداد و ارقامی که استخراج می شوند، روح پویایی و زندگی بدهیم.

وزیر کشور همچنین گفت: آمار استخراجی در سازمان ثبت احوال باید نشانه و شیوه‌هایی برای مسوولان، برنامه ریزان و تصمیم سازان کشور باشد تا از آن آمار به نحو موثر استفاده کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که به دنبال ثبت احوال پویا و موثر و کاربردی هستیم، افزود: این سازمان فعالیت موثر و مهمی دارد هر چند در اذهان عمومی این گونه تلقی نشود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است در حوزه تجهیز فنی الکترونیکی با به روز و آنلاین کردن فعالیت ها بتوانیم تحرک جمعیت را به روز، سنجش و اندازه گیری کنیم که در آن صورت نگاه و نگرش ما کاملا با گذشته متفاوت می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر این که مسیر فناوری نوین سازمان ثبت احوال مسیر خوبی است، گفت: این سازمان در حال نو شدن و استفاده از تجهیزات الکترونیکی است.

رحمانی فضلی با بیان این که آمار جمعیت بالاترین و مهترین آمار کشور بشمار می رود، تصریح کرد: هر چند موضوع جمعیت در نگاه عام و ظاهری موضوعی ساده است اما با توجه به تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن موضوعی با اهمیت است.

وی با تاکید بر وجود ثبات سیاسی در امور داخلی کشور ادامه داد: امید و نشاط بر جامعه حاکم است و هماهنگی و همکاری میان قوا بسیار خوب است.

وزیر کشور با بیان این که برخی صحبت های غیر منصفانه و غیر مودبانه را عمومی نمی‌دانیم، اظهارداشت: مردم تکیه گاه دولت هستند، بدون کمک مردم موفق نخواهیم بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: عده ای بدنبال بی اعتماد کردن مردم نسبت به دولت و حاکمیت هستند اما اراده عمومی در دولت تجلی یافته است.

گردهمایی مدیران ثبت احوال امروز با حضور وزیر کشور، مسوولان این سازمان در وزارت کشور برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز