غلامعلی حداد عادل:

دنیای ما پر است از شعار/ مردم ایران خونگرم هستند

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۳۳:۵۸
کد خبر: ۱۸۹۱۲۳
دنیای ما پر است از شعار/ مردم ایران خونگرم هستند
کسانی که سلاح اتمی دارند روبروی ما می‌نشینند و برای ما که سلاح اتمی نداریم مدعی می‌شوند اما ما از مظلوم در هر جایی که باشد حمایت می کنیم.

حدادعادل گفت:ما می‌خواهیم در جهان پیام معنوی را منتشر کنیم، معنویت و خداپرستی را وارد عرصه سیاست و کشورداری کنیم

به گزارش گروه اخبار خبرگزاری برنا، غلامعلی حداد عادل در دوازدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی کشور خطاب به این دانشجویان با بیان اینکه تصویری که از ایران در ذهن شما ترسیم شده دقیق‌تر و صحیح‌تر از تصویری است که در ذهن یک گردشگر دو سه روزه ترسیم می‌شود اظهار کرد:‌ ممکن است در چند سالی که در ایران بوده‌اید ناملایماتی مثل بروکراسی‌های اداری دیده باشید اما من مطمئنم که این اتفاقات جزیی را فراموش می‌کنید چرا که آنچه که مهم است شناخت روحیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: مردم ایران اگر احساس کنند فردی خارجی یا مهمان است احساس محبت بیشتری دارند چرا که واقعا خونگرم هستند. 

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه یکی از ابزار پیوند دوستی میان ملت‌ها تحصیل‌کرده‌های کشورهای مختلف‌اند تصریح کرد: انسان نسبت به مدرسه یا دانشگاهی که در آن درس خوانده علاقه دارد. ما نیز انتظار داریم شما از این پس سفیر دوستی و محبت ایرانیان در کشور خودتان باشید.

حدادعادل با بیان اینکه ما دو نوع سفیر داریم گفت: یکی سفیران رسمی که کشورها می‌فرستند و وظایف خود را انجام می‌دهند و دیگری سفیران غیررسمی که شما هستید و مهم این است که پیام ملت ایران را به گوش مردم جهان و کشورهای خود برسانید.

وی با بیان اینکه مهم این است که به دنیا منتقل کنید که ایران امروز حرف تازه‌ای برای خود و دنیا دارد اظهار کرد: ما می‌خواهیم در جهان پیام معنوی را منتشر کنیم، معنویت و خداپرستی را وارد عرصه سیاست و کشورداری کنیم، سیاست‌مداری اخلاقی را به دنیا معرفی کنیم و حکومت اخلاقی را به آنها نشان دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم بگوییم می‌شود بین شعار و عمل فاصله نداشت. دنیای ما پر است از شعارهای آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم اما هر جایی که قدم می‌گذارید می‌بینید همان کسانی که این شعارها را می‌دهند ضد آزادی عمل می‌کنند و تروریسم‌پروری می‌کنند.

حداد عادل با بیان اینکه زمانی که شما در ایران تحصیل می‌کردید ایران در تحریم بود گفت: دانشجویان ایرانی شاغل در خارج از کشور به ارز خارجی دسترسی نداشتند اما ایران دانشجوی خارجی داشت و از این به بعد هم دارد.

وی افزود: زمانی که ما می‌پرسیدیم چرا، می‌گفتند شما فناوری پیدا کردید که ممکن است با آن بمب اتمی بسازید. هرچه ما می‌گفتیم چنین قصدی نداریم آنها می‌گفتند شما را برای کاری که نکرده‌اید باید تحریم کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کسانی که سلاح اتمی دارند روبروی ما می‌نشینند و برای ما که سلاح اتمی نداریم مدعی می‌شوند اما ما از مظلوم در هر جایی که باشد حمایت می کنیم و قصد بهره‌کشی، دروغ گویی و ظلم نداریم و این پیامی است که شما باید به ارمغان ببرید.

حداد عادل زبان فارسی را یکی دیگر از ارمغان هایی که دانشجویان غیرایرانی باید با خود ببرند دانست و گفت: زبان فارسی برای شما یک سرمایه است توصیه می‌کنیم که این زبان فراموشتان نشود.

وی با بیان اینکه ما در سال‌های اخیر در ایران بنیادی تحت عنوان بنیان سعدی تشکیل داده‌ایم خاطرنشان کرد: این بنیاد برای آموزش فارسی به غیرایرانی‌هاست که وزیر علوم نیز عضو هیئت امنای آن است.

رییس بنیاد سعدی با بیان اینکه یکی از وظایف این بنیاد توجه به دانشجویان خارجی در ایران و برقراری ارتباط با آنها پس از بازگشت به کشور است تصریح کرد: خواهش من این است که با این بنیاد در ارتباط باشید و اگر کاری در زبان و ادب فارسی داشتید از بنیاد بخواهید ما نیز سعی می کنیم برای شما انجام دهیم.

حداد عادل با اشاره به سامانه اینترنتی بنیاد سعدی به نشانی www.saadifondation تصریح کرد: از طریق این سامانه می‌توانید با ما در ارتباط باشید ما هم سعی می کنیم شما را به عنوان دوستان حقیقی ایران از حیث زبان و ادب فارسی کمک کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز