رییس مجلس شورای اسلامی:

بن‌بستی برای بررسی بودجه در مجلس وجود ندارد

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۵:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۷۶
بن‌بستی برای بررسی بودجه در مجلس وجود ندارد
لاریجانی گفت: با وقت گذاری نمایندگان و سه نوبته کردن بررسی برنامه بودجه در مجلس، می توان امیدوار بود که کار تصویب برنامه بودجه در سال جاری به پایان برسد.

 به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس پیش از بازگشت به تهران در جمع خبرنگاران گفت: البته تاخیر در ارائه لایحه بودجه به مجلس بن بستی نیست که در اوضاع کشور اضطرابی ایجاد کند، اما اگر دولت زودتر این لایحه را ارائه می کرد، معقول تر بود.

لاریجانی گفت: مجلس برای بررسی لایحه بودجه زمان مشخصی دارد و با کوتاه کردن فرصت نمایندگان یا کمیسیون ها برای بررسی برنامه بودجه، از دقت بررسی ها نیز کاسته می شود.

وی افزود: نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا پیشنهاد های خود را درباره برنامه بودجه به مجلس ارائه کنند که با محاسبه زمان بررسی برنامه در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق و همچنین طرح لایحه در صحن علنی، دست کم مجلس برای تصویب برنامه بودجه به 45 روز وقت نیاز دارد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: با وقت گذاری نمایندگان و سه نوبته کردن بررسی برنامه بودجه در مجلس، می توان امیدوار بود که کار تصویب برنامه بودجه در سال جاری به پایان برسد.

وی گفت: البته باید لایحه بودجه به مجلس ارائه شود و سپس با تصمیم نمایندگان و نظر شورای نگهبان، مجلس درباره تصویب لایحه بودجه به اجماع نظر برسد.

لاریجانی افزود: در صورتی که زمان لازم برای تصویب برنامه بودجه پس از پایان سال کمتر از 10 روز باشد، نمایندگان مجلس هفته اول سال آینده را نیز به بررسی این لایحه اختصاص خواهند داد.

موضعگیری مجلس درباره وقایع 25 بهمن سوال خبرنگار دیگری بود که وی در پاسخ موضع گیری مجلس را در مورد وقایق روز 25 بهمن، در راستای حمایت از منافع کشور خواند و گفت: موضع نمایندگان مجلس متکی به موضعگیری مردم در سراسر کشور بوده است.

رییس قوه مقننه همچنین ایجاد فاصله با مردم را عامل آسیب زنی به منافع کشور برشمرد و افزود: مجلس با تشکیل کمیته ای برای شناسایی سازمان ها و افراد ضد انقلاب، با کسانی که منافع ملی کشور را به مخاطره می اندازند، برخورد خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که وقایع 25 بهمن هیچگونه توجیه عقلانی ندارد، تصریح کرد: هیچ انگیزه ای نباید سب شود که کسانی در کشور دست به تخریب و تفرقه بزنند.

نظر شما