اکرمی در گفتگو با برنا:

سفر به نیویورک برای ایران موفقیت آمیز بود/ ایران دموکرات‎ترین کشور جهان است

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۳:۳۳:۱۷
کد خبر: ۲۲۵۵۶۸
سفر به نیویورک برای ایران موفقیت آمیز بود/ ایران دموکرات‎ترین کشور جهان است
اکرمی گفت: اگر بخواهیم سفر نیویورک را به طور کلی ارزیابی کنیم باید بگوییم که این سفر یک سفر موفقیت‎آمیز برای ایران بود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‎جمهوری، ابراز کرد: اگر بخواهیم سفر نیویورک را به طور کلی ارزیابی کنیم باید بگوییم که این سفر یک سفر موفقیت‎آمیز برای ایران بود.

حجت‎الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به سفر رییس‎جمهوری به نیویورک با بیان اینکه سفر دکتر روحانی به نیویورک از چند زاویه قابل بررسی و ارزیابی است، ابراز کرد: سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان یک سفر بین‎الملل و جهانی به حساب می‎آید.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‎جمهوری، افزود: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روسای جمهوری مختلف و مقامات ارشد کشورها حضور دارند و آنان می‎توانند از طریق سخنرانی در مجمع عمومی دیدگاه‎های کشورش را به گوش جهانیان برساند.

وی اظهار کرد: در این سفر رؤسای‎جمهوری و نخست‎وزیران کشورها توانستند با یکدیگر دیدار کنند که اگر هر کدام از دیدارها قرار بود در زمان دیگر انجام شود باید مدتها به دنبال تشریفات بودیم و زمان زیادی طول می‎کشید.

اکرمی بیان کرد: رییس‎جمهوری توانست با شرکت در گفتگوهای تلویزیونی رسانه های دیگر و با شرکت در نشست میان ایرانیان مقیم آمریکا به سئوالات آنان پاسخ دهد و این موضوع توانست به شفاف شدن دیدگاه‌‎های ایران کمک کند.

وی معتقد است که این سفر به نیویورک براش شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در راستای تنش زدایی است.

اکرمی با اشاره به جایگاه ایران در جهان، گفت: اکنون ایران در جهان مطرح است هم به عنوان یک نظام انقلابی و هم به عنوان یک کشوری که دموکراسی در آن جاری است.

هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که با گذشت حدود سی سال از انقلاب توانسته باشد بیش از 30 انتخابات در کشورش برگزار کند و این موضوع عمق دموکراسی را در کشور نشان می دهد که مردم کشور می توانند بر اساس رای خود نمایندگان و رییس جمهوری‎شان را انتخاب کنند.

وی ابراز کرد: سفر به رییس جمهوری به شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که هر سال در همین تاریخ در نیویورک برگزار می‎شود به دلیل همزمانی با آن با مذاکرات هسته‎ای ایران و گروه 1+5 سنگین‎تر و پربارتر بود؛ گرچه در باره مذاکرات هسته‎ای زمان بیشتری نیاز است تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به صحبتهای رییس جمهوری در سازمان ملل مبنی بر اینکه «ایران تا جایی که لازم بوده، در مذاکرات انعطاف به خرج داده است؛ اما در عین حال اگر احساس کند طرف مقابل به دنبال زیاده‌خواهی است یا توافق را سخت و بر سر راه آن ایجاد مشکل می‌کند، گزینه‌های متنوعی در اختیار خواهد داشت»، عنوان کرد: با توجه به گفته‎های رییس‎جمهوری اگر مذاکره‎کنندگان به زیاده خواهی های خود ادامه دهند ایران نیز در سیاست‎های خود تجدید نظر خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سفر نیویورک را به طور کلی ارزیابی کنیم باید بگوییم که این سفر یک سفر موفقیت‎آمیز برای ایران بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز