شمخانی در دیدار با وزیر دفاع لبنان:

آمده انتقال تجربه به لبنان هستیم/ رویکرد ایران در مبارزه با تروریست ها اصولی بوده است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۵۹:۲۶
کد خبر: ۲۳۰۳۴۴
آمده انتقال تجربه به لبنان هستیم/ رویکرد ایران در مبارزه با تروریست ها اصولی بوده است
شمخانی گفت: رویکرد ایران و جریان مقاومت در مبارزه با تروریست های وارداتی درست و اصولی بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی عصر امروز در دیدار سمیر مقبل، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار آمادگی برای کمک‎های تسلیحاتی به ارتش لبنان، آماده انتقال تجربیات خود برای ارتقاء امنیت در لبنان و منطقه و مبارزه با جریان‎های تروریستی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی شمخانی با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت همه‎جانبه از گروه‎ها و جریان‎های اصیل لبنانی، تأکید کرد: پشتیبانی از ملت، ارتش و مقاومت در لبنان همچنان در دستور کار ایران قرار خواهد داشت.

دبیر شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: با گذشت بیش از 3 سال از تحولات سوریه، همه طرف ها به این نتیجه رسیده‌اند که رویکرد ایران و جریان مقاومت در مبارزه با تروریست های وارداتی درست و اصولی بوده و راهبرد طرف مقابل در تقویت این گروه‎ها و استفاده از ابزار تروریسم بر ضد دولت‎ها نه تنها به ضرر امنیت و ثبات در سوریه تمام شده است؛ بلکه سایر کشورهای منطقه را نیز با چالش امنیتی روبه‎رو کرده است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بحران سوریه بر امنیت لبنان و سایر کشورهای منطقه، اتخاذ راهکارهای سیاسی مبتنی بر خواست و اراده مردم سوریه را تنها مسیر پایان دادن به خونریزی و ویرانی در این کشور عنوان کرد و افزود: رشد فزاینده تروریسم و ناامنی در خاورمیانه که ریشه در سیاست های نادرست برخی کشورهای منطقه و حامیان غربی آنها دارد، تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی بوده و موجب تحمیل هزینه های هنگفت مادی و انسانی به کشورهای اسلامی شده است.

شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران به منویات ائتلاف شکل گرفته به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش با تردید نگاه می کند و معتقد است مبارزه اصلی با تروریسم از طریق وادار سازی کشورهای حامی آنان به قطع کمک های مالی، اطلاعاتی و نظامی ممکن خواهد بود و عملیات هوائی یا دخالت نظامی نیروهای فرامنطقه ای موجب تشدید بحران و ناامنی خواهد شد.

سمیر مقبل، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: لبنان در حال حاضر در شرایط خاصی به سر می‌برد و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های مورد نیاز و مدرن ، این اقدام را موجب ارتقاء قدرت عملیاتی ارتش در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی و حفظ ثبات و آرامش این کشور دانست.

نظر شما