سخنگوی وزیر امور خارجه؛

سفر العبادی به ایران روابط همه جانبه دو کشور را وارد مرحله جدید خواهد کرد

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۲:۳۶:۴۷
کد خبر: ۲۳۰۷۳۰
سفر العبادی به ایران روابط همه جانبه دو کشور را وارد مرحله جدید خواهد کرد
افخم اعلام کرد سفر سفر العبادی به ایران روابط همه جانبه دو کشور را وارد مرحله جدیدی می کند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «مرضیه افخم» درباره جایگاه سفر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق به تهران افزود: این سفر همکاری های همه جانبه دو کشور را به مرحله ای جدید وارد خواهد کرد و علاوه بر آن، آقای العبادی و مقامات و مسوولان عالیرتبه کشورمان آخرین تحولات منطقه و راههای کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق نخستین سفر منطقه ای خود را با سفر به جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و قرار است امشب در راس هیاتی وارد تهران شود.

وی اضافه کرد: از جمله اهداف این سفر که متعاقب شروع به کار دولت جدید در عراق صورت می گیرد، افزایش و ارتقای مناسبات و همکاری های دو کشور در ابعاد مختلف است و افزایش همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی، مسکن، سازندگی و سایر زمینه های موجود متناسب با ظرفیتهای وسیع دو طرف و برنامه های آتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

افخم اظهار کرد: رایزنی های نزدیک میان دو کشور با توجه به حساسیت و پیچیدگی تحولات منطقه و همچنین نقش موثر تهران و بغداد در کمک به بازگشت صلح و ثبات به منطقه و یکپارچه کردن تلاشهای جاری در جهت مبارزه جدی با تروریسم از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت ایران از وحدت و یکپارچگی، امنیت و توسعه همه جانبه کشور دوست و همسایه عراق خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران روند توسعه همه جانبه روابط راهبردی با عراق را بر اساس منافع و مصالح مشترک دو کشور و منطقه دنبال می کند و بر همین اساس با عراق در مقابله با چالشهای فرارو بویژه امنیت و ریشه کنی پدیده شوم تروریسم همکاری می ک
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز