مسئول بسیج سازندگی هرمزگان :

اختصاص هفت میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزی استان هرمزگان

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۵:۳۲:۵۲
کد خبر: ۲۳۸۵۲۱
اختصاص هفت میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزی استان هرمزگان
از ابتدای سال تاكنون در هرمزگان بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات به مجریان 215 طرح كشاورزی پرداخت شده و این تسهیلات زمینه اشتغال حدود ۹۰۰ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی هرمزگان ، ناصر حیدری پوری، مسوول كارگروه اقتصادی بسیج سازندگی استان هرمزگان و مسوول جهاد كشاورزی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاكنون بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مجریان طرح های كشاورزی استان پرداخت شده و این تسهیلات زمینه اشتغال حدود ۹۰۰ نفر در ۲۱۵ پروژه كشاورزی را فراهم كرده است.

وی با اشاره به ویژه گیهای بخش كشاورزی به سایر بخش ها مثل بخش صنعت، گفت: یكی از ویژگی های بارز بخش كشاورزی ارزش افزوده پائین این بخش نسبت به سایر بخش ها از جمله صنعت و خدمات است.

حیدری پوری افزود: نرخ سرمایه گذاری كه ما در بخش كشاورزی داریم نیز نسبت به بخش خدمات و صنعت پائین است و ما بر اساس این پایش ها و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری كه فرموده اند كه «اگر قرار باشد كه ما اقتصاد مقاومتی را با نگاه چیره شدن به این مشكلات باید باشد»، می توان با مردمی كردن كشاورزی نرخ سرمایه گذاری در این بخش را افزایش دهیم و منابع و سرمایه هایی كه در این بخش وجود دارد را افزایش داد.

وی در ادامه با اشاره به بنگاه های اقتصادی كوچك در روستاها گفت: خانواده در كنار هم زندگی می كنند، منابع آب در اختیارشان است، منابع خاك كه در باغچه و زمین شخصی در اختیارشان است، اگر ما بتوانیم تولیدات حداقلی هر خانوار را در نظر بگیریم، جمع این توانمدی ها می تواند آن روستا یا دهستان و بخش و حتی شهرستان را از برخی از نیازمندیهای اساسی خصوصا در بخش امنیت غذایی بی نیاز كند.

مسوول كارگروه اقتصادی بسیج سازندگی استان هرمزگان با اشاره به برنامه های خود در كارگروه اقتصاد بسیج سازندگی گفت: در این خصوص مصوب شده و با همكاری دوستان در بخش سازمان نظام مهندسی، به دنبال اخذ مجوز های لازم برای افراد علاقه مندی كه كارگاه ها و بنگاه هایی دارند و اگر كه نیاز به توسعه بنگاه های اقتصادی در بخش كشاورزی و توسعه این فعالیت ها وجود داشته باشد و این شرایط را برای این عزیزان فراهم آورده ایم

نظر شما