رییس جمهوری در جمع مردم بوشهر:

افتخار این دولت سلامت محور بودن است/ بوشهر تبدیل به منطقه آزاد تجاری و صنعتی خواهد شد

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۴:۰۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۳۴۸۱
افتخار این دولت سلامت محور بودن است/ بوشهر تبدیل به منطقه آزاد تجاری و صنعتی خواهد شد
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در دوازدهمین سفر استانی خود به استان بوشهر با حضور در جمع مردم این استان در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر سخنرانی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در دوازدهمین سفر استانی خود به استان بوشهر با حضور در جمع مردم این استان در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر حضور یافت و سخنرانی خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت السلام روحانی خطاب به مردم حاضر در ورزشگاه شهر بوشهر گفت: محبت شما مردم و لطف و بزرگواری شما از موقع ورود به فرودگاه بوشهر و تا این ورزشگاه قدم به قدم برای من عیان بود.که این نشان پیوستگی مردم با دولت برای خدمت به این سرزمین و توسعه ایران عزیز است.

وی با اشاره به ایام با سعادت پیامبر عظیم شان و امام صادق (ع) افزود:ما هر چه داریم از این خاندان و سیره پیامبر است و علم و دانش ،اخلاق و محبت و برادری و عقلانیت در مسیر صحیح تعالی همه و همه از دامان پرمهر پیامبر عظیم شان اسلام و از مکتب امام صادق (ع) نشات میگیرد. همه ما از یک کشوریم و زیر پرچم یک نظام هستیم، همه پیوند با یک قانون اساسی داریم و از یک رهبری پیروی می کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما در کنار دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران هدف واحدی  توسعه و سربلندی ایران عزیز را دنبال می کنیم افزود: ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی ایران بعد از سالیان دراز به یکی از آرزوهای خود دست یافت به طوری که امروز تمام ایرانیان دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و بیمه درمانی چترش را برسر تمامی مردم این سرزمین گسترده است.
 
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات این دولت سلامت محور بودن است ادامه داد: این یکی از قول هایی بود که در دوران تبلیغات انتخاباتی به مردم داده شده بود که بیمه همگانی خواهد داشت ما افتخار می کنیم که از آغاز امسال تا کنون قدم های بسیار مهمی در زمینه تحول در بخش سلامت برداشته ایم و این گام ها را تا رضایت کامل ملت ایران به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.


رییس جمهوری ادامه داد: دولت با کمک مردم در طول مدت حدود یک سال و نیم گام های بسیار مهمی برای ثبات،آرامش اقتصاد، خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برداشته است به طوری که در طول مدت شش ماهه امسال ، دارای چهار درصد رشد نسبت به شش ماهه سال گذشته هستیم.

وی افزود: آمار روز گذشته بخش صنعت کشور نشان می دهد که اقتصاد در بخش صنعت در طول هشت ماهه اول امسال دارای چهار درصد رشد است. و این نکته بسیار مهمی است که کشور بعد از هشت فصل درجا زدن در رکود و رشد منفی به حمداله امسال رشد مثبت را آغاز کرده است و با خروج از رکود و به سمت رونق حرکت خواهیم کرد.


وی با اشاره وضع برخی تحریم های  ضالمانه علیه مردم ایران افزود: این تحریم ها به طور طبیعی در زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم تاثیرگذار بود اما با حمایت مردم  و هدایت مقام معظم رهبری اولین گام ها را برای شکستن تحریم برداشته ایم.

وی گفت:ما راهمان را برای برداشتن کامل تحریم به یاری خداوند ادامه خواهیم داد و تمام ملت ایران خواستار پایان تحریم ظالمانه علیه  کشورمان هستند.
 
رییس جمهوری با اعلام اینکه دوران تهدید و دوران تحریم سپری شده است افزود: اگرمذاکره کنندگان  1+5 در برابر ایران راه منطق و سرعت عمل را پیش نگیرند بدانند ضرر خواهند کرد.ما با منطق ، استدلال و با حفظ حقوق ملت بزرگ ایران راه مذاکره و هم زیستی مسالمت آمیز با جهان و راه تحول و تعامل سازنده را ادامه خواهیم داد و به امید خدا در چهارچوب منافع ملی ایران این راه را ادامه خواهیم داد.


وی گفت: موضوع کاهش قیمت نفت مشکل جدیدی است که به خیال خودشان برای ملت ایران ایجاد کرده اند، اگرچه قیمت نفت امروز به حدود نصف قیمت ماه های گذشته رسیده است، اما بدانید آن هایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی کشورها طراحی کرده اند خود پشیمان خواهند شد.

روحانی افزود: این راه برای آن ها قابل ادامه نیست، اگر ایران از کاهش قیمت نفت  ضرر می کند بدانید کشورهای تولید کننده دیگر همچون عربستان و کویت بیش از ایران ضرر خواهند کرد. 


وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می دهد که کشور عربستان 80درصد بودجه سالانه اش به فروش نفت وابسته است و 90درصد صادرات عربستان مربوط به فروش نفت خام است و کشور کویت نیز 95 درصد بودجه اش وابسته به نفت است و صادرات95 درصدی نفت خام دارد این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران از لحاظ بودجه سال آینده تنها 33درصد وابسته به درآمدنفت است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم، کمترین وابستگی به نفت در بودجه تقدیمی به مجلس برای سال 94 مشاهده شده است افزود: یک سوم بودجه ما وابسته به فروش نفت است ضمن اینکه دولت راه جبران کاهش همین میزان وابستگی را نیز پیش بینی کرده است به طوری که  با کمک نمایندگان مجلس پیش بینی کرده ایم تنها شصت درصد صادرات ما مربوط به نفت باشدو قصد داریم امسال به امید خدا صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه همانطور که ملت ایران با وحدت و ایستادگی از انواع مشکلات عبور کرده است افزود: در برابر این توطئه هم عبور می کند و کاهش قیمت نفت برای مدت طولانی نمی تواند ادامه پیدا کند، ملت ایران مثل گذشته برای آرامش در بازار اقتصادی و رونق و رشد حرکت خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد:اگر تمام کارگاه های تولیدی کشور اعم از بخش خصوص، بخش دولتی تلاش کنند هر ماه یک درصد به تولید خود اضافه کنند، رشد اقتصادی ما بالاتر از هشت درصد خواهد بود و این کار از ملت ما به خوبی بر خواهدآمد و نیاز به برنامه ریزی و همت و تلاش و کوشش است.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه بوشهر سرزمین تولید برق اتمی است افزود:این استان مرکز تولید انرژی ایران است. ما به بوشهر، بندرگاه، مردم و خاک این سرزمین افتخار می کنم.

وی با بیان اینکه روزگاری بزرگترین بندر تجاری ایران بندر بوشهر بوده است افزود: بوشهر باید به سابقه دیرین توسعه و تجارتش به همت شما مردم برگردد و این دولت به عنوان خادم مردم ایران و از جمله مردم استان بوشهر اعلام می کند که همه توان و امکاناتش را برای ملت ایران و مردم بوشهر به کار خواهد بست.

ما انشاءالله در دولت یازدهم قدم هایی را برای توسعه این استان به کمک شما مردم و با همت همه مسوولان و همه کارگزاران و همه فرهیختگان این استان به ویژه جوانان این سرزمین برخواهیم داشت.

رییس جمهوری به بیان برخی برنامه های دولت در این سفر پرداخت و گفت: اولین تصمیم دولت در این سفر ایجاد جاده جدید خروجی برای شهر بوشهر است جاده خروجی دوم شهر بوشهر از سال آینده  آغاز می شود و قصد داریم تا پایان دولت یازدهم و اوایل سال 96 این جاده را به امید خدا به اتمام برسانیم و این یکی از خواست های اصلی مردم بوشهر در نظرسنجی ها و جلسه مشترک استاندار و وزرای دولت بود.

وی ادامه داد: تصمیم دومی که برای این شهر گرفته شده تکمیل فاضلاب شهر بوشهر است. این مسئله سال هاست در دست اقدام بوده و بخش هایی ازآن انجام شده است و بخش های بزرگی ازآن باقی مانده است که نیاز به اعتبار قابل ملاحظه ای دارد قرار است این طرح در طول چهار سال به اتمام برسد و بخش اعظم آن در دولت یازدهم عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

رییس جمهوری با اشاره به پروژه گسترش جاده های استان بوشهراست افزود:دولت یازدهم عملیات تکمیل باند دوم جاده بازجان_گناوه، همچنین باند دوم گناوه_دیلم را خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: وزارت نفت پنج طرح برای این استان دارد و قرار است این پنج طرح در دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی شود و جزییات آن امشب در شورای اداری استان تشریح خواهد شد.

روحانی به برنامه دولت برای تبدیل این استان به منطقه آزاد تجاری اشاره کردو افزود:دولت قصد دارد بوشهر به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود و به زودی لایحه آن تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد:منطقه آزاد تجاری شدن بوشهر موجب رونق کل استان  خواهد شد. همچنین بندرگاه این شهرستان که در واقع دروازه توسعه استان است با طرح هایی که دولت به دو برابر ظرفیت فعلی توسعه خواهد یافت.
 
وی با بیان اختصاص 130 میلیارد تومانی بانک مرکزی به بانک های عامل دربخش سرمایه در گردش صنعت و تولیدکشور افزود: 330 میلیادر تومان برای تکمیل طرح ها تسهیلاتی در بخش صنعتی استان تعیین شده است.

رییس جمهوری افزود: یکی از طرح های مهم برای توسعه این استان طرح گردشگری است و قرار است ساخت دهکده توریستی بوشهر در این سفر به تصویب برسد.
 دولت قدم های لازم برای زیرساخت های اولیه  و جلب سرمایه و توان کارآفرینان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه را به جدیت دنبال می‌کند 

رییس جمهوری با نوید دادن به تصویب و اعلام پروژه های بزرگی در استان افزود:  یازده پروژه با اعتبار 603 میلیارد تومان مورد تصویب دولت قرار گرفته و قرار است جزییات آن در شورای اداری امشب تشریح شده و به اطلاع مردم خواهد رسید .

وی در پایان گفت:ما در کنار مردم ،جوانان ، کارآفرینان ، اندیشمندان و فرهیختگانبرای توسعه این استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و بار دیگر از مهمان نوازی شما مردم عزیز استان بوشهر به ویژه شهرستان بوشهر سپاسگذاری و تشکر می کنم.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز