اورشلیم پست:

اوباما با تلاش کنگره برای تصویب لایحه تحریم جدید علیه ایران مخالفت می‌کند

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۷:۵۰:۱۱
کد خبر: ۲۵۳۵۹۸
اوباما با تلاش کنگره برای تصویب لایحه تحریم جدید علیه ایران مخالفت می‌کند
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت: شکی نیست که ما به دلیل تأثیر تحریم‌ها اکنون در این نقطه قرار داریم اما تحریم‌ها موجب توقف پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در گزارش نوشت: رهبری مجلس سنا طی هفته جاری به سمت تصویب لایحه‌ای خواهد رفت که تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت شکست مذاکرات را در پی خواهد داشت.

تصویب چنین لایحه‌ای از سوی دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا که برای به نتیجه رسیدن دیپلماسی با ایران تلاش می‌کند بعلاوه دیگر اعضای گروه 1+5 مورد مخالفت قرار خواهد گرفت.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در این باره گفت: افزایش تحریم‌ها در این مرحله تلاش‌های ما برای دستیابی به هدف مشترک‌مان را تضعیف خواهد کرد.

این در حالی است که سناتور لیندزی گراهام در گفت‌وگو با اورشلیم پست تأکید کرد: کمیته خواهان به رأی گذاری این لایحه در 20 ژانویه است. روزی که باراک اوباما سخنرانی سالانه خود را در جلسه‌ای مشترک با کنگره ارائه خواهد داد.

یک مشاور ارشد کنگره که از روند پیش‌نویس لایحه مطلع است گفت که این لایحه 65 رأی موافق را به دست خواهد آورد که تصویب آن را تضمین می‌کند. اما سران حزب وی خواهان 67 رأی که نشان دهنده موافقت اکثریت است هستند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگو با این روزنامه، تصریح کرد: شکی نیست که ما به دلیل تأثیر تحریم‌ها اکنون در این نقطه قرار داریم اما تحریم‌ها موجب توقف پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نشد.

این مقام آمریکایی افزود: دولت پیش از آن‌که اظهارنظری درباره محتوای این لایحه کند در انتظار آن است تا نسبت به آن مطلع شود.

وی هم‌چنین گفت: اما موضع ما در خصوص هرگونه تحریم جدید مرتبط هسته‌ای علیه ایران تغییر نکرده است.

دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 هجدهم ژانویه در ژنو برگزار خواهد شد. پیش از این قرار است وزیران امور خارجه ایران و آمریکا دیدار دوجانبه‌ای با یکدیگر داشته باشند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز